Alla inlägg den 20 december 2018

Av Lill Lindbäck - 20 december 2018 13:36

Inte så märkvärdigt, men jag är i gång och byter gardiner, stryker nya och sätter upp dessa. Tänk förr i tiden, då skulle man putsa fönster, städa i alla skåpen, tvätta porslin, särskilt finglasen i bokhyllan, för att inte glömma att givetvis skulle man putsa bokhyllan också. Alla mattor skulle piskas och överallt skulle det dammas, städas och tvättas. Vilka dumheter egentligen, men allt blev rent. Ännu värre var det på mammas tid. Jag har bokhyllor med böcker, självklart skulle man damma där också. Det gjorde jag inte så ofta, numer är det sällan. Konstigt nog blir städning allt tråkigare och oviktigare, men visst är det skönt när det är dammat, dammsugningen är klar och golven är tvättade.

Nu har jag lite kvar att göra. Köksgardinerna ska upp, blommor ska vattnas. Jag håller på att tvätta gardinerna. Sedan har jag ringt samtal. En till vårdcentralen, men det finns givetvis inga tider. Oops, så förvånad jag blev när de ringde upp. Jag fick en akuttid på morgonen. Mama Mia. Jag skrev i och för sig att jag hade fått ett nytt födelsemärke som kliade i början, den är på ryggen in mot ryggraden. Den är minst två centimeter stor. Nä, kanske bara en halvcentimeter. Får dra i skinnet för att se den. Sedan råkade jag komma åt där när jag torkade mig med handduk på ryggen, tror jag. Jag hade iallafall blött på en t-shirt. Nu undrar jag om jag ska ta bussen till stan med tanke på all trafik, eller kanske är det bäst med bilen. Hm.

Tandläkaren ringde jag också, Folktandvården, finns inga tider förrän i slutet av januari. Suck. Stön. Har en lagning på framtiden som har suttit där ett antal år, men nu är den på gång att lossa, inte tanden utan lagningen.

Nu har jag bråttom som de flesta andra. Jag önskar dig en trevlig dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards