Alla inlägg den 17 december 2018

Av Lill Lindbäck - 17 december 2018 18:00

Jag handlade en del saker tidigt. Skumtomtarna och chokladkartongerna la jag i pannrummet. Varför frågade jag om min man ville ha en chockladbit i fredagskväll? Så dum jag var. Lär man sig aldrig????

Jag jobbade 2 extranätter förra veckan och gick av i fredags. Efter maten blev jag sötsugen. Sött äter jag numer sällan, men kan få mig ett utbrott av ett evigt tuggande. Det fick jag som sagt i fredags. Jag öppnade chockladkartongen och vi började äta. Har du hört den med hackspetten på teven under Julaftonsprogrammen. Tänk på hans sång. Så lät jag. Jag tuggade febrilt och njöt av alla olika chockladbitar och sedan lite till. Näven sträckte sig till kartongen och så fortsatte det tills den tog slut. Samma kväll. Ja, och nästa kväll fortsatte det och då tog jag fram skumtomtarna. Jag älskar dessa. När jag la mig tyckte jag det skummade från min mun. Igår, söndag, då när det nästan var försent kom jag på det. Aha, borsta tänderna och gör det väl. Då äter jag aldrig. Idag rapar jag sött. Och idag handlade jag - lite plus 2 likadana chokladkartonger. Hur ska min jul sluta?

Sill, ägg, skinka, dopp, allt som tillhör ett julbord. sedan blir det choklad. Suck. Det är väldigt gott. Jag kommer att jäsa under min jul.  

Ja, men just nu har det blivit lite för mycket. Sedan tar det nog till påsk innan det inköps nytt. Kanske. Vi får se.

Ha en skön kväll.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards