Alla inlägg den 13 december 2018

Av Lill Lindbäck - 13 december 2018 08:15

Jag hoppade till i bilen. Körde nu på morgonen från jobbet genom stan. Tyckte jag såg något precis till vänster om bilen, på den sidan jag sitter. Fick titta till ett par gånger. En man, mörkklädd, syntes inte. Tänk om han hade gått över gatan. Okej, jag vet, jag hade sett honom med tanke på lyktorna från bilen. Efter det här ögonblicket tittade jag på gående människor när jag hade en möjlighet. Med reflex syntes de ganska tydligt. Självklart beror det på var reflexen sitter. Några gick och pratade med varandra, en hade reflexer, den personen syntes. När jag nästan hade kört förbi såg jag de andra två. Skrämmande. Är man inte mer rädd om sig själv. Jag har reflexer, en på mig och en på väskan, men ... Nu har jag bilen då har jag bara en reflex på väskan. Det är fel, för när jag går ut ur bilen syns knappt jag heller.

Förr hade de ganska mycket reklam på teve om hur dåligt man syns när det är mörkt. Idag har jag knappt sett en sådan reklamsnutt.

På vägen hem åkte jag in i ett område som heter Slakthuset, jag åkte ändå förbi där. Letade efter ett ställe som hade korv och de har öppet mestadels från kl 06:30-14. Där är det lite halvmörkt. Till slut hittade jag stället. Tack och lov för Google och Google Maps. Jag drog och sedan tryckte jag på dörren, den var låst. Eller så var det kanske så att dörren var väldigt trög. Vem vet, de kanske hade lussefirande nu på morgonen. Fast någon borde ha funnits där med tanke på tiden. Eller kanske så hade de stängt och skyltarna satt kvar.

Nu ska jag lägga mig. Jag önskar dig en härlig dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards