Alla inlägg den 12 december 2018

Av Lill Lindbäck - 12 december 2018 11:41

Alla har vi olika traditioner under december månad.

En har min väninna och jag, vi brukar åka till Alingsås, en mindre stad som ligger utanför Göteborg. Alingsås är en oerhört mysig stad med bevarande av gamla hus och nytt som tillkommit. Nu har torghandeln som var stor sjunkit till ytterst få stånd. Det är synd. Den här gången var vi inte i stan på en lördag. Vi fick plats på ett mysigt kafé, finns mysiga kafé överallt, tycker jag. Givetvis åt vi båda en köttbullesmörgås med rödbetssallad, mums, till det måste vi ha efterrätt. Ett par gånger har vi råkat på när Röda Korset, förlåt jag tror det, spelar och sjunger med tomten, alla går igenom en gata i centrum. Och så har vi den kokande kitteln. Bra. Jag har alltid skänkt pengar och lagt dessa i grytan.

Vi gick som vanligt in och ut ur affärer. Ingen av oss orkade prova kläder, men det var ändå roligt att kolla vad som fanns. En del snyggt hittade jag, men nu har jag stramat åt. Jag har mängder av kläder i lådorna, och dessa ska användas lite till. Nej, tyvärr, jag använder mig inte av andrahands kläder. Varför vet jag inte. Jag kan bara inte göra det. Tänk på miljön, tänker du säkert. Ja, jag kör bil också. Och äter bland annat kött. Självklart åker jag buss också. Då återgår jag till Alingsås. Vid halvtvåtiden var det dags för lunch. Faktum var att vi båda blev sugna på rödspättafilé, inbakad, vilket sprakade när man skar med kniven. Jag har ätit fish and chips i England. Det är bättre med en tjockare fisk. Maten var absolut inte dålig, men heller inte toppengod. Vi avslutade vårt besök i Alingsås, den ena gick och handlade julklapp, den andra, jag, handlade lax och hittade en brödbutik. Hade nästan inget bröd hemma.

Idag vaknade jag, häpp, kl 10:30. Känner mig seg och orkeslös. Ska träna senare - igen. Tränade faktiskt igår också. Träningen är från en sjukgymnast, att jag fortfarande inte kommer ihåg den nya titeln, och så tog jag min mans träning också. Jättebra för muskulatur. Jag känner i axlar och rygg, även underarmarna, för att inte tala om benen och sidan på höfterna. Det gör nytta med enkla övningar. När jag har gjort detta i ytterligare en vecka och nästan varje dag, ibland tar jag en vilodag. Då går jag över till vatten i flaskor och ett gummirep som jag fick av sjukgymnasten, men ska göra det med en övning i taget med detta. Vid överansträning får jag problem med nacken och rygg, det kan sitta i under en vecka och gör väldigt ont. Då har jag svårt att till och med jobba.

Nu önskar jag dig en trevlig dag. Ute är det grått, men grått är bättre än regn. Fast det kanske regnar ute. Ser inte det för mina fönster är smutsiga.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards