Direktlänk till inlägg 21 november 2018

Jag längtar till ett varmt land

Av Lill Lindbäck - 21 november 2018 08:05

Jag längtar till ett varmt land, inte ett land där svetten hela tiden droppar. Bara ett varmt land med god mat. Det börjar bli kyligare ute. När jag gick från bussen måste jag gå en lång backe uppför. Som vanligt trampar jag samma steg uppför. Har jobbat i natt och är lite trött. När jag gick uppför backen kändes det konstigt under fötterna. Jag kände efter med foten. Det var svinhalt. Inte så att jag hade bambifötter, det gick att gå bara jag tog det försiktigt. Tänk då dessa som cyklar och behöver bromsa färden ner. Jag antar att den personen hade legat i backen.

Läste om citroner och hur nyttigt det var för kroppen, mot förkylning och plus mot mycket annat. Till och med mot dålig andedräkt (fattar du vilket konstigt ord, ande kan jag förstå för det är detsamma för mig som att andas, men dräkt. Hur fick de ihop detta konstiga namn?) Tänk att man kan hänga upp sig på ord. Egentligen är det löjligt, samtidigt tycker jag om att veta vad ett ord kommer ifrån. Nu blev jag nyfiken på just detta ord - andedräkt. Jag sökte på olika ställen, men hittade inte varifrån ordet härstammar. Om anden faller sig i så kanske jag söker på det en annan dag.

Nu jobbar jag en natt till och går av på torsdag morgon. Sedan är jag ledig fredag och helgen. Ska bli skönt. Nu ser jag framemot en lång bussresa till helgen, då får jag tid att läsa, titta ut eller bara blunda. Jag tänkte skriva på mitt nästa bokmanus, det blir säkert någr sidor i blocket. Visserligen är det praktiskt att ta med sig datorn, men locket på den bärbara går inte att stänga. Jag hade en gång lagt den i min fåtölj och slängt en filt över den. Självklart glömde jag datorn och satte mig ned. Hörde ett knakande ljud och flög upp från fåtöljen. Efter det gick inte locket att stänga.

Nu måste jag gå till sängs. Jag önskar dig en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övriga nätbokhandeln.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards