Alla inlägg den 19 november 2018

Av Lill Lindbäck - 19 november 2018 08:59

Egentligen är det inget märkvärdigt. Men jag hoppas nu att mitt manus för "Tårarnas doft" läses för sista gången. Det lackar mot jul, som man säger.

Nu på morgonen har jag gått igenom rubriker. Hittade att läsa om ingefärashot. Det är mycket vitaminer i den shoten och boostar upp immunförsvaret med tanke på kommande förkylningar och influensa. Alla som har problem med andningsvägar bör ta den. När det gäller ditt barn är det viktigt vad du bestämmer dig för. Usch, så svårt, speciellt om man läser/läste rubriker om sådana som fått sömnsjuka.

Nu är det en ny vecka och nya möjligheter. Jag går igenom bostäder, men det är för tidigt än. Vilken skillnad mot förr. Då kunde man söka en lägenhet och få den på en gång. Eller eventuellt vänta några månader om man ville bo i en viss stadsdel.

Idag ska jag städa nedervåningen. Mattor ska ruskas och det ska dammsugas. Bäst att ta det lugnt, för jag har problem med nacke, höger axel och höger sida av ryggen. Blev så när man inte förstod hur viktigt det var att röra sig under ett kontorsjobb. Mycket stress och mycket övertid ledde så småningom till värk som blev mer värk under åren.

Jag ska först och främst sätta mig ned och läsa manuset. Städa. Sova, för nu vanskas det 3 nätters jobb.

Vet inte om du tycker att det är intressant, men jag tänker visa igen hur mitt foto på det blivande omslaget till "Tårarnas doft" ser ut och hur det sedan kommer att bli ett omslag till boken. Vulkan, www.vulkanmedia.se hjälper mig med detta. Givetvis får man betala en summa pengar. Inget är gratis i livet. Är det gratis får man ändå på något sätt någon gång betala. Så känns det ibland.

Solen lyser i Göteborg. Igår kväll blåste det. Jag fick gå ut på altanen för något blåste och brötade, som vi säger. Det var en lövkorg som hade studsat iväg.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Så här ser mitt foto ut. Ska bli spännande att få se hur Vulkans yrkesmässiga omslag ser ut.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards