Alla inlägg den 18 november 2018

Av Lill Lindbäck - 18 november 2018 10:20

Dagarna går verkligen fort. Det finns vissa tillfällen då den kryper fram. Till helgen ska jag besöka min vän som ska ha ett Vernissage i Nyköping. Konstväggen i Nyköping ställer ut både lördag och söndag. Se hennes webbplats www.konstvaggeninykoping.com. Jag ser verkligen fram emot en god middag senare på eftermiddag/kväll med min väninna. Vi skrattar, pratar och peppar varandra. Är sååå tacksam att vi möttes via ett mejl för ett antal år sedan och har hållit kontakten sedan dess.

Igår slängde jag skräp, åkte och handlade, tvättade, och fixade mycket annat. Sådant man gör och ibland måste göra. Skönt att bli av med skräp. Fattar inte hur mycket man samlar på sig. Flaskor, papper och plast fylls snabbt i en påse. Jag har hus och åker då och då till tippen med olika saker som man inte kan slänga i en vanlig station.

Jag hör att vinterprogram med skidåkning har börjat, men jag hinner inte sätta mig, inte än. Först ska frysen fixas. Jag kan lova att det är väääldigt mycket frost/is i den. När detta är gjort ska min man och jag flytta in hyllor och annat som ska stå i pannrummet. Äntligen kanske man kan komma fram. Skönt med lite ordning.

Det är lite konstigt med en ibland. Jag har jätteordning på vissa saker, andra saker bryr jag mig inte om. Visst är det skönt med ordning, man hittar allt lättare och fortare. Fast är det så viktigt egentligen?! Nä, men som sagt, det går fortare när man har ordning. Fortfarande håller jag på att läsa och ändra i mitt manus. Det blir bättre och bättre att läsa.

Jag söker efter en lägenhet och börjar så smått tömma lite här och där. Under alla dessa år i ett hus samlar man på sig sådant man egentligen inte behöver. Kläder och skor har jag, men jag är som min pappa. Hittar jag något jag tycker om i klädväg använder jag mest dessa kläder och skor. När man blir äldre tänker man efter om man verkligen vill ha eller behöver just det plagget. Mycket onödiga köp görs.

Pengar är som gödsel, de ska spridas - säger en del. Ja, det är sant, man kan inte ta med sig pengarna dit man en dag ska. Men å andra sidan, om jag inte sparar kanske jag inte kan köpa en semesterresa, inte heller reparera min bil och så vidare. Alla, om man kan, borde spara. Inte alla pengar, men pengar att ha försäkerhetsskull.

Nu ska jag sätta fart. Ha en underbar dag. I Göteborg strålar solen ned från en blå himmel.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards