Direktlänk till inlägg 16 november 2018

Läste i Aftonbladet

Av Lill Lindbäck - 16 november 2018 08:09

Jag läste i tidningen att de tror att vintern kommer tidigt och blir långvarig. Suck och stön. Jag tycker om snö, om den ligger kvar. Men långvarig sådan är jag inte alls förtjust i. Jag är en vårmänniska. Ljuset, fågelkvitter och lite värme. Inte för mycket där heller. Har varit i Thailand flera gånger och där är för varmt enligt mitt tycke. Ett helt annorlunda land, god mat, härligt att åka dit och då helst i februari månad när det är svinkallt hemma. Jag har alltid på mig sommarklänning och flip-flop. Det är skönt, men jag gillar inte när svetten droppar ner för kroppen hela tiden. Sitter jag still, droppar det. Rör jag på mig droppar det. Nej, sådan värme är inget för mig. Det finns värme, och den har samma antal grader som i Thailand, enligt min kollega, som har varit i Californien, men man svettas inte. Det där passar mig bättre.

Nästa vecka blir det kallare på mornarna i Göteborg. Vet inte hur det blir där du bor.

Nu drar jag till med en klyscha; det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Man klär sig efter värme/kyla/regn och så vidare.

Ärligt talat, jag står med full mundering när det blir kallt. Tänker inte frysa, hatar att frysa. Då ser jag en del komma gående, de är snyggt klädda och tuffa skor. Men så kallt det ser ut. Står man tillräckligt nära ser man hönshud på deras hud. Jag tror inte dessa personer, hm, fryser.

Nu tänker jag inte skriva mer. Det är dags för mig att säga godnatt! Jag går och lägger mig till en ny dag och vaknar upp till samma dag. Härligt! Om jag låter glad så stämmer det. Jobbade förra helgen och är nu ledig helgen.

Ha det gott!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 
 
Konstväggen i Nyköping

Konstväggen i Nyköping

16 november 2018 21:22

Vill gärna ha ett tunt vitt lager med snö till advent men så blir det aldrig nu om åren. Snön kommer efter årsskiftet och då är det inte alls lika mysigt med snö och kyla. En ledig helg har jag också men ändå fullt med jobb ... med företaget...

http://www.konstvaggeninykoping.com

Lill Lindbäck

18 november 2018 10:20

Så är det. Jag gillar snön, men den ska helst ligga, i alla fall över nyår, sedan försvinna för att komma tillbaka för barnens skull och då till sportlovet. Vi ses snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards