Alla inlägg den 14 november 2018

Av Lill Lindbäck - 14 november 2018 08:51

Jag hade gått av mitt arbetspass på måndags morgonen. Vaknade alldeles för tidigt. Den kvällen la jag mig tidigt, men som vanligt hade jag svårt att sova. Jag var lite täpp i näsan eftersom jag blir sådan av lukter som målarfärg. När jag väl somnade vaknade jag någon gång på natten av en mardröm. Du kan tyda min dröm som du vill.

I drömmen var jag höggravid, vi fick till oss att en mördare var i närheten. Jag var i en skola, fråga mig inte varför, det fanns mängder av dörrar. När jag vänder mig om står han där. Galen. Nästan morrande. I handen hade han en kniv. Han skrek; jag ska döda dig. Jag ska döda dig.

Jag fick tag i en fyrkantig bräda, men kniven var vass och borrade sig igenom 5 centimeter. Kraften av knivhugget var hård jag tappade greppet om träplattan och den hamnade på mitt bröst. Knivspetsen trängde igenom bröstet och jag fick svårt att andas. Men rasande som jag blev, och fort gick det, tog jag ett ordentligt tag om plattan, smärtan var grym. Ilskan gjorde att jag klarade av det, jag måste skydda barnet också, jag vände på plattan. Nu var spetsen åt galningens håll och den vasssa eggen pekade uppåt. Som sagt, det gick oerhört fort, nu var det jag som tryckte in spetsen ifrån hans mage och uppåt. Jädrans så jag knivhögg honom. Jag skrek; du ska dö, du ska dö, du ska dö. Blodet skvätte.

Samtidigt som galningen försöker ta sig därifrån krälande och orkeslöst på golvet kämpade jag med att vakna. Jag tror att han dog. Drömmen satt kvar och jag hade svårt att somna om. Till slut gjorde jag det. Men jag minns drömmen.

Samma morgon var en liten släktmedlem, 1 år gammal, sjuk i förkylning och hade mycket slem i bröstet. Han fick svårt att andas. Nu mår han bättre. De åkte in till sjukhuset vid 2-tiden på natten.

Mina tankar; jag höggravid - ett barn måste skyddas. Knivmannen högg mig i bröstet - smärta och svårt att andas.

Jag ringde givetvis min systerdotter Diana Wahlborg som är bra på drömtydning. Diana är även medial, kan både se och förstå andevärlden.

 I drömmarnas och den mediala världen är det ofta symboler som ska tolkas. Här är hennes version.

Gravid - återfödelse, stor lycka kommer. Det ses att en gravid kvinna som får ett barn, är lika med den största lyckan.

Knivhugget och det jag gjorde tillbaka. Jag tog tag i mitt liv och sopade bort det gamla. Det gör ofta ont, men behövs. Det kan också bestå i rädsla för det nya.

Skolan är mer utbildning på gång, min egen tolkning. Jag skriver och vill veta vad jag skriver om.

Alltså, något nytt är på ingång i mitt liv och jag städar undan det gamla livet.

I verkliga livet söker jag en bostad och ska sedan sälja villan. Då hoppas jag på drömmen att bostaden kommer så snart som möjligt. Nytt in och gammalt bort.

Om detta är en sanndröm eller en kommande sanndröm får jag vänta och se.

Ha nu en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards