Alla inlägg den 7 november 2018

Av Lill Lindbäck - 7 november 2018 08:24

Vi hade en relativt lugn natt på äldreboendet, låter människor som bor där sova tills de vaknar. Frågar och hjälper till med toalettbesök och mera. Det sista vi gör är att vi går runt till alla som behöver hjälp. Vissa personer vill inte ha oss som jobbar natten på ett besök. Självklart får man lyssna på människor, bortsett från dementa och svårt sjuka. I morse fick vi jättemycket att göra.

Min jobbarkompis brukar köra mig till hållplatsen. Jag har inte ont av att gå i tio minuter, men jag måste ärligt medge att det är skönt. Som i morse, jag hann med en buss. Hade jag gått då hade jag inte hunnit med den.

Vi tävlade nog med bussen nerför en gata. En bra bit nerför gatan (dit går jag inte) finns en busshållplats. Jag brukar ta en tidigare hållplats, men där är det svårt att stanna med bilen. Bussen var hela tiden ett steg efter oss. Min jobbarkompis körde fram bakom andra bilar som väntade vid ett rödljus. Jag hoppade av. Bilarna körde, inga mer bilar kom. Jag gick över övergångsstället, hann ta upp periodkortet och bussen rullade in. Nice. Ja, jag vet att det heter trevligt. Jag fick till och med en sittplats. När jag vaknar idag är jag ledig ända fram till fredag kväll. Jag jobbar helgen.

Nu har jag läst den blivande boken för andra gången. I kväll blir det den tredje. Då ska jag läsa snabbare och se om jag hakar upp mig, för i så fall får jag läsa om stycket eller meningen igen. Hoppas att jag blir klar tills på torsdag eftermiddag. Troligare blir det nästa vecka.

Läste på nätet och har hört på nyheterna om en 12-årig pojke som har försvunnit. Stackars barn, stackars föräldrar och släkt. Hoppas att han snart kommer till rätta. Tidningarna har jag fortfarande inte läst på nätet. Orkar inte. Nu ska jag lägga mig. Godnatt.

När jag vaknar ska jag dammsuga och tvätta. Läsa igenom manuset. Som tur är gjorde jag en stor kålpudding med potatismos. Vi kan nog äta den en dag till.

Ha det fantastiskt bra idag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplats www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards