Alla inlägg den 3 november 2018

Av Lill Lindbäck - 3 november 2018 10:03

Jag älskar faktiskt hösten. Ofta med klar luft att andas in. Sommaren är förstås underbar, ibland är det varmt och man vill bara krypa in i skuggan. Hösten, färgrik och vacker, men kan vara väldigt grå. Igår var det mestadels grått hela dagen med lite duggregn. Jag tog en promenad till ett köpcentrum som ligger 20 minuter ifrån där jag bor. Jag handlade bara lite lätt och gick tillbaka hem igen. Jag borde ha gjort en hel del i mitt hem, men fokuserade på boken. Så kommer det att bli i dag också. Fokus ligger på den blivande boken. Idag ska jag handla. Behöver frosta ur frysen. Plocka undan saker från en hylla. För det ska målas i pannrummet. Dammsuga och så vidare. Men jag måste fortsätta med boken/manuset.

En bok är aldrig en bok förrän den är färdig. Det har jag läst inlägg på "Författare på Facebook". Det ofärdiga objektet, eller dokumentet (i datorn) är ett manus. Man arbetar med ett manus, som senare ska bli en bok. Det färdiga manuset blir alltså en bok.

Mina ögon vill helst inte läsa mer, eller om min hjärna energimässigt talar om att det är slitsamt att sitta stilla och koncentrera sig på att texten flyter. Ändringar bör göras. En del tas bort, annat läggs till. Så ser du ut. Men, jag har fortfarande i mina tankar en färdig bok till slutet på november.

Åter till vädret. Idag är det blå himmel, ett strålande väder ligger över Göteborg.

Härligt!

Ha nu en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt

Böckerna finns att köpa via webbplatsen www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Ha nu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards