Direktlänk till inlägg 13 oktober 2018

Ska med grannen senare till skogen

Av Lill Lindbäck - 13 oktober 2018 10:32

Ja, nu ska vi se om jag får svamp idag. Först och främst tvättar jag kläder. Ska dammsuga, på bottenvåningen ska jag dammsuga och tvätta golv. Där den nya värmepannan står ska vi måla färdigt på väggarna. Varför skriver jag vi? Det är min man som målar. Vi har hyllar som ska plockas ned. Allt tar sin lilla tid och detta ska, tack och lov, inte göras idag. Behöver gå ut i trädgården någon timma och rensa bort lite ogräs inför vintern. Det får jag tillgodo till våren.

Igår skrev jag lite på kommande bok, men hade inte ro för jag skulle gå till företagshälsan, det får nattjobbare göra gratis pga just nattarbete. Allt gick bra. Fattare inte att företag får betala skyhöga summor, inte så höga, men jämfört med ett par hundralappar, de tar bara några prover. Mitt kolestorol var lite högt, men sist jag tog var det perfekt. Jag vet, man ska äta rätt mat. Nu det sista har "mölat" i mig godis. Jag var inte ens sugen. Dålig karaktär, det har jag.

Gubbarna var hemma igår och gjorde resten med insättning av utedel utanför huset och även ett element i pannrummet. Jag hade inte ro till att göra något. Ville inte springa ivägen för dem. Till slut hämtade jag datorn och skrev i en kvart, men sedan fick jag stänga ner och rusa iväg till fabror doktorn, men det var en tant och hon var yngre än mig.

Det där med att plocka svamp. Jag är nästan helt nybörjare, men har faktiskt plockat fyra gånger sammanlagt. Vågar inte lita på min nya fina svampbok som jag köpte. Jag beskrev detta i ett tidigare inlägg. Tänk att svamparna kan vara så lika varandra. Hu, om jag plockar fel svamp.

Fick höra av en kompis att hennes pappa hade plockat svamp när han var ung, men han vågade inte äta av dem. Kan du tänka dig att han gav sin mamma svampen. Kvinnan ifråga gjorde i ordning och åt, och blev vrålsjuk. Han var nära att ta död på sin egen mamma. Nu efteråt kan man skratta åt en sådan hemsk händelse, men hur vågade hon äta av svampen.

Ha nu en fantastisk dag. Solen börjar ta sig fram och lyser underbart i höstens vackra färger.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via webbplatsen www.lill-lindback.se eller övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 
 
Konstväggen i Nyköping

Konstväggen i Nyköping

14 oktober 2018 21:42

Idag läste jag faktiskt om en familj som hade plockat svamp i italienska skogen. De hade tagit en felaktig sort och dog alla tre efter den gemensamma svampmåltiden.

http://www.konstvaggeninykoping.com

Lill Lindbäck

15 oktober 2018 09:07

Var det om dem jag hörde på nyheterna från radion? Tre döda, ett par föräldrar, äldre, dotter 46, tror jag. Två eller tre vårdas på sjukhus, de ligger i koma. Hemskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards