Direktlänk till inlägg 12 oktober 2018

Idag blir värmepannan installerad

Av Lill Lindbäck - 12 oktober 2018 08:38

Värmepannan är installerad, men luftpumpen som omförvandlar till värme står på utsidan. De säger att den apparaten betalar man 1 khw och får tillbaka 5. Begriper nog inte riktigt det där, men det låter bra. Killarna borrar för fullt på undervåningen. Jag kan inte med att gå ner och se efter om dörren är stängd. I så fall blir det till att städa väldigt, väldigt mycket. Städning och jag går inte längre ihop. Allt som är tråkigt vill jag ta bort och städning är ett sådant moment. Det värsta är att när jag väl städar är jag mycket nöjd. Tusan människa, i stället för att skaka av smuler under fötterna - dammsug! Som sagt, efteråt är jag nöjd. Då kan jag koppla av mycket mer. Åh nej, inte riktigt sant. Jag tycker om att ha ordning. Nu är det ingen ordning alls, så känns det. När jag har ordning kan jag koppla av och skriva. Det saknar jag.

Först bör jag fixa i trädgården och passa på när det är fint väder. Så mycket man bör göra. Det hade varit roligt att plocka svamp också, i det fina vädret. Då ser jag svampen bättre. Trädgården finns kvar.

Nu har jag snart pratat bort både städning och trädgårdsjobbet. Ska göra ett ärende, sedan hem för att städa efter gubbarna. Det blir skönt - faktiskt. Har haft upp och ned med allt. Konstigt så fort man vänjer sig. Samtidigt kan jag slänga en del saker som har blivit liggande och torka av hyllor som ska stå i pannrummet.

Plötsligt händer det ... kvällen kommer och det går fort. Min lediga dag. Jag är väldigt tacksam för lediga dagar med tanke på 10 timmars pass. Börjar faktiskt bli lite orolig med tanke på att det pratas om ändrade arbetstider. Suck och stön. Det bästa med att jobba natt är att man är fri under eget ansvar. Men annat som är viktigt det är fler lediga dagar och då hinner jag med trädgård under vår och sommar in på hösten. Därefter får jag tid att skriva. Blir det färre timmar under natten och dag/kvällspass orkar jag inte skriva. Jag behöver energi och koncentration till detta.

Nu har jag gnällt. Igår i Göteborg uppmättas högsta värmen i landet. Idag är himlen blå och träden lyser med fantastiska färger.

Ha en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplatsen www.lill-lindback.se eller övriga nätbokhandeln.

www.lill-lindback.se

 
 
Konstväggen i Nyköping

Konstväggen i Nyköping

12 oktober 2018 17:37

Hur skulle arbetstiderna ändras för er som jobbar natt i så fall? Skulle nätterna kortas och dag- respektive kvällspersonal sluta senare och börja tidigare, eller? Berätta. Jag blir nyfiken på hur det skulle tänkas se ut! Njut nu av ledigheten så länge den varar!

http://www.konstvaggeninykoping.com

Lill Lindbäck

13 oktober 2018 10:31

Nej, ingen ändring ännu, men varför gå en obligatorisk heldagskurs mycket som pekade mot 40-talister som är mer krävande än tidigare åldringar, de vill vara uppe längre osv. Jag har bara fått för mig att företaget kommer att ändra på arbetstiderna. Min kollega sa att de jobbar på det viset i vissa kranskommuner. Längre kväll och tidig morgon och nattpersonalen jobbar 8-9 timmars natt. Blir det så på mitt jobb, då blir jag aldrig ledig. Jobbar 82,6%. Jag ska inte gnälla, jobbar inte heltid på natten. Hoppas att arbetstiderna inte ändras ännu. Jag har bara 2 dagar kvar att jobba. I Stenungsunds kommun, stod i tidningen om detta, där skulle nattjobbarna gå in en dag i månaden, kurser och möten ska vi gå på och då blir det som en arbetstid. Man blir ju inte människa. Skillnad med eget företag, du jobbar åt dig själv och har ingen att ta hänsyn till - mer än dig själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards