Direktlänk till inlägg 8 oktober 2018

Att bilda en regering

Av Lill Lindbäck - 8 oktober 2018 09:04

Att bilda en regering skulle egentligen inte vara så svårt. Om jag röstade på Socialdemokraterna kanske jag inte vill att Vänsterpartiet eller Miljöpartiet ska vara med. Den som får mest röster borde få styra landet. Sedan undrar jag över de olika partiernas politiker (de flesta är vanliga människor) som är emot Sverigedemokraterna och försöker frysa ut dem. Är det rätt? Rasister finns hos mängder av människor även de som anser sig inte vara det. En stor procent röstade på Sverigedemokraterna. Var finns demokratin? Jag är dålig på våra olika politiska partier, egentligen tillhör det allmänbildning att kunna mer. Men jag är så trött på politiker, de lovar guld och gröna skogar, sällan går deras "slogan"  igenom. Politik genomströmmar det mesta i vårt samhälle. Som exvis hos polisen. Större brott utreds, mycket mindre och utan bevis tar de inte till sig, enligt det som jag läser i tidningen om.

Såg i tidningen att ett äldre par har blivit utsatt för hot och klotter, dörrlåset var förstört, det var stilla ett par år, men återigen hade detta börjat. Har personen ifråga suttit inne? Hade detta varit mina föräldrar då hade jag försökt att ta reda på när och vilka tidpunkter det börjar. Säkert på nätterna. Jag hade, även om det varit dyrt, satt in en rörelsekamera som startar. Underligt att polisen inte kan göra mer. Dessa äldre stackare får sitt liv av oro förstört för sig. Jag drog upp detta för det är också politiskt. Polisen har inte tid eller resurser att utreda vissa ärenden, de läggs ned. Absolut fel!

Det där med politik och utfrysning, en gång gick en journalist ut och intervjuade olika personer som stod vid deras små hus och pratade med folk inför ett kommande val. Journalisten sa att han hade stängt av kameran, Kalla fakta, vet inte. Hursomhelst, då sa den moderaten att han inte tyckte om invandrare.

Ett land behöver ibland bli lite uppblandade för annars blir vi alldeles för intoleranta mot vem och vad som helst. Invandring berikar ett land. Tyvärr, som på många ställen förstör många under sin väg.

Hat eller oförstånd finns hos många. En del tror sig vara förmer än andra och vara så bra, men det visar sig att de är sämre. Erfarenheten talar. Se två exempel nedan.

Jag bodde i en stadsdel där det fanns många invandrare, det brydde jag mig inte. Människor som människor. Stora delar av min familj består av människor från olika håll av världen, eller rättare sagt, de har en inflyttad förälder och så vidare. En gång hälsade jag vänligt på en människa, som svar fick jag tillbaka att vi turkar ska ta över världen. Va? Jag hälsade bara. Vad gjorde jag fel? Jag kanske inte skulle öppna munnen, men det kommer jag aldrig att sluta med, för i så fall kan vissa personer uppföra sig som de vill. Någon måste säga ifrån, nödvändigtvis inte jag, men om jag råkar ut för en persons dumma kommentarer. Aha, nu är jag tuff. Jag kanske bara står där förvånad, som jag gjorde med den där mannen vilken jag hälsade artigt på.

En kvinna som är feminist var arg på mig, mycket arg, hon kallade mig white trash, hora och andra svordomar som jag inte vill nämna här. Är det verkligen äkta feminist? Nej, det anser inte jag.

Det var lite för tillfället. Jo, en sak till, igår var det strålande väder och jag åkte till svampskogen. Ja, jag hittade svamp, la dessa i min pappersbärkasse. Tänkte kolla svamparna när jag kom hem. Ett par liknade svamparten Sopp. Ett par andra var helt vita. Oj, oj, oj, ett tag trodde jag att jag kunde äta den vita svampen. Gick under champinjonsfamiljen, men så såg jag sidan jämte i fotoboken om svampar. De giftiga såg nästan likadana ut. Som du förstår slängde jag dem och även soppen för de liknade andra svampar och bättre slänga än vara osäker.

Idag blåser och regnar det ute. Typiskt skitväder som jag inte är förtjust i. Jo, om jag är ledig och kan ta mig en härlig promenad, sedan hem och byta kläder till mina sköna hemmakläder.

Ha en trevlig dag idag. Tänk på trevliga upplevelser. Det finns mer små stunder än vi inte tänker på. Börjar man fundera kommer man på små trevligheter. Jag försöker att hitta en och annan i alla fall. De där mindre som man inte tänker på. Ibland är det fantastiskt med de små upplevelserna.

Det sista jag vill nämna är att familjen Hysén börjar på teve nu. Väldans så mycket program om familjer det går på teve. Men jag tror att vi får en del skratt blandat med allvar i Hyséns.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via webbplatsen www.lill-lindback.se eller se övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards