Direktlänk till inlägg 2 oktober 2018

Idag har jag börjat skriva igen

Av Lill Lindbäck - 2 oktober 2018 11:18

Jag har börjat skriva på min thriller igen. Det finns dagar det inte finns tid, utan andra måsten som måste göras. I boken ska jag beskriva bland annat hur en narcissist är. I vårt samhälle är det inte så vanligt, men det tycks bli vanligare. Detta menas inte heller som om det har blivit vanligare, utan att en del personer påminner om att ha en sådan personlighet.

Häromdagen läste jag om hundar som kunde bli deprimerade, deras hussar eller matter (hur säger man egentligen) pratar kanske mycket i mobilen och har inte tid med dem. Undra då hur barn kommer att må i mobilens upptagna värld. Det är mina tankar. Dessa barn kanske får all uppmärksamhet som de behöver.

Idag tittade jag på statistiken på min hemsida, förlåt webbplats. Nåja, det gör jag faktiskt ofta. Är nyfiken om det blir fler besökare, eller inte. Men det har faktiskt blivit fler besökare. Att man kan köpa böckerna direkt via mig och till Vulkan för ett billigare pris än ute i handeln kanske betyder något. Hoppas det. Jag gör inte tillräckligt med marknadsföring.

Det är största felet jag gör. Mängder av författare finns därute på nätet och vill sälja. Hur ska jag då visa vem jag är. Mer marknadsföring på olika plan behövs. Jag tycker inte om att visa upp mina böcker för mycket. Kanske nya fina bilder som jag vill ha som nytt bokomslag. Sedan vill jag förstås visa upp mina böcker. Det kommer jag att göra idag också. Men jag avskyr när folk jämt och ständigt visar samma saker. Till slut bläddrar jag förbi deras bilder. Nu tyckler jag om att de visar vad de har gjort. Men inte varje stund, inte hela tiden. Hoppas att du inte tycker detsamma om mig.

Nu ska jag leta efter ordet, eller personen som har en narcissistisk läggning. Ska även tvätta, gå ut och gå. Igår gick jag av mitt arbetspass efter helgen, då var jag mentalt trött. Tröttare än vanligt. Men värmepannan är inte installerad ännu. Det börjar bli kallt i huset. Efter att den är installerad ska man städa och flytta tillbaka hyllor och annat. Jag avskyr att städa, men det är skönt när det är klart. Finns inget värre att få skräp under fötterna. Trädgården vill jag fixa till lite innan det blir minusgrader. Allt jag gör nu får jag till gott till våren.

Här nedan visar jag en bild på mina böcker. Mig blir du inte av med. Skojade bara.

Ha en trevlig dag. Här i Göteborg kommer det en och annan skur, samt att det blåser.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa via min hemsida www.lill-lindback.se eller via övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Tårarnas doft, den vilar för en genomläsning något senare. Det är den här boken jag skriver nästa del på. Rosor= doft, tårar= duschade vattendroppar. Den här bilden blev till då vi, min man och jag, tränade på olika saker att fotografera. Jag sparade bilden och nu kommer den att bli ett bokomslag.

 

 
 
Konstväggen i Nyköping

Konstväggen i Nyköping

2 oktober 2018 22:54

Väldigt bra att du har börjat skriva igen! Fortsätt med det så vi får läsa fler av dina böcker!!!

http://www.konstvaggeninykoping.com

Lill Lindbäck

3 oktober 2018 10:09

Förstår du hur bra du är för mig?!
Jag skulle ha ringt dig igår angående att gilla och dela i Facebook. Jag har klickat på gillaknappen, men kanske tryckte jag fel. Däremot, det konstiga, är att jag inte hittar deras sida på Facebook. Jag ska återigen försöka. Jobbade som du vet helgen, kände mig irriterad och väldigt trött, på måndag likadant. Tisdag ledig dag. Innan hade jag gjort en hel del hemma. Nu kunde jag bara skriva, jo jag skrev, men inte så mycket som jag hade möjlighet till. Min kropp och psyke mådde inte bra, kunde inte sätta fingret på vad det var. Såg dåligt, på bildskärmen var det en aning suddigt, spelade ingen roll vad jag gjorde. Du förstår att jag blev väldigt trött av det. Gick ut för att börja träna, fan, förlåt, jag glömde tomatsåsen på spisen. Hem igen, och då gick jag inte ut. Förresten, många hundägare kopplar loss sina hundar som skäller och närmar sig en. Jag avskyr det. Ska skriva om det på bloggen. Närmare kvällen började jag må lite bättre. Jag tror inte, jag är säker att det var stressen över värmepanna plus utedel. Det är mycket runt omkring som ska fixas. Nu är det värsta gjort. Hantverkarna kommer nästa vecka, på tisdag. Kramar så länge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards