Alla inlägg den 25 september 2018

Av Lill Lindbäck - 25 september 2018 15:57

När det gäller nätet får man verkligen passa sig. Så lätt att någon kapar ens identitet. Bästa vännen, syskon eller andra har tappat sin mobil, blivit bestulen och har inga pengar. Självklart skickar du och då får tjuven tag i din identitet. Tjuven skriver detta, det är till tjuven som du skickar pengarna. Man ska alltid se till att pengarna går rätt.

Även Skatteverket har digital brevlåda, detta måste jag kolla upp.

Jag ska senare läsa på om identitetsstölder. Mer vanligt än man tror. Det är hemskt och skrämmande. Vem som helst kan handla i ens namn om de har fått tag i mer uppgifter om en.

Nu har jag tidsbrist på grund av hemmet och jobbet. Hör min man fixa i ordning runt den nya värmepannans apparatdel 2, den ska stå utomhus och värme luften in i huset. Då behöver man göra i ordning runt om.

Ha nu en underbar dag! I morse när jag åkte hem från jobbet klockan 07 var det -0,5 grader. Det blir nog kallt i natt också. Hemma var det också kallt. Har en fläkt som har gått hela dagen. Nä, den har inte gått, den har varit påslagen. Nej, nu är jag lite trött.

I morse pratade vi om Goddag Yxskaft. Jag fick googla på det. Man säger så om någon som inte förstår ett skämt, eller inte har förstått. Å andra sidan kan det kännas lite nedvärderande. Det är roligt med ordspråk. Själv är jag urdålig.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna går att köpa via  min webbplats www.lill-lindback.se eller övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

Älskar den här bilden

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards