Alla inlägg den 9 september 2018

Av Lill Lindbäck - 9 september 2018 10:18

Ibland är jag dålig på att hålla kontakt med mina vänner. Vissa är jag bättre med och vissa sämre. Emellanåt är jag hur duktig som helst, ringer och hälsar på, gör dessutom något trevligt tillsammans. Tiden går, man har fullt upp med hem, jobb och en stor trädgård, för att inte glömma ett av mina stora intressen, författandet av bland annat thrillers.

Igår, igår träffade jag väldigt gamla vänner från början av högstadiet. De var fem som gick i samma klass, bland annat min syster och bästa väninna. Tillsammans med mig blev vi sex, med endast dryga året mellan mig och dem. Vi sex träffades hemma hos min väninna. Det var flera år sedan sist. Bra gjort att någon drar igång oss. Nu, efter så här lång tid, har jag deras mobilnummer. En har jag på Facebook, förutom min syster. Tre har inte Facebook, en av dem har flyttat till Värmland och har inte internet. Jag tycker att det är ett fönster ut mot världen och drömmar. Ofta läser jag rubriker i tidningar och bloggar, som nu. Den som flyttade till Värmland tycker att det är det bästa hon har gjort. Hon njuter av livet. Ibland åker hon och hälsar på sina vuxna barn.

Vi pratade hela tiden utan avbrott, kanske lite, det var mycket tid att ta igen. Vi träffades hos min väninna kl 12 och åkte därifrån runt 19:30. Nästa år blir det i Belgrad.

Tänk vilken avkoppling det är från att inte vara uppkopplad, inte ständigt ha mobilen i örat, inte heller alltid, eller ofta ha teven på. Vi hittar olika sätt att koppla av på. Jag stänger alltid av min mobil när jag ska sova. När jag går ut och går är det en trygghet att ha mobilen med mig. Är jag ute i trädgården tar jag aldrig med mig den, det är avkoppling.

I Göteborg regnar det nästan stand by. Stackars mina tomater.

Ha en underbar dag därute. Ibland kan regnet göra underverk. Man gör inget. Eller så tar man sig en skön långpromenad med regnjacka på. Ja, jag måste få skryta lite. Regnjackan är en Tenson och kostade 999:-. Nu tänker du att jag inte är klok. Nej, det är skönt att gå ifrån sina normer. Jag köpte den på rea för halva priset. Dyrt ändå, men den är bara så snygg.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Finns att köpa på Vulkan och övrig nätbokhandel.

www.lill-lindback.se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards