Alla inlägg den 5 september 2018

Av Lill Lindbäck - 5 september 2018 09:51

Jag börjar alltid min morgon med att göra i ordning frukost, sedan sätter jag mig framför datorn. Detta görs varje morgon, det vill säga, om jag är ensam hemma och inte har jobbat. Har jag jobbat, sätter jag mig en stund framför datorn för att varva ned, sedan hägrar sängen och där löser jag korsord någon halvtimma. Idag blev min morgon lite sen. När jag väl somnade sov jag tungt, vaknade av att det regnade ute och att min man gick till jobbet. Somnade om som en gris. Varför en gris? Jo, jag har ont ända ner i bröstet. Antagligen har jag snarkat.

Videosnuttarna jag såg var på ett barn som tjatade på sin mamma om kakao. Till slut bestämde hon sig för att gå den hårda vägen. Sonen fick en sked med oboy, kan tänka mig att han är i 3-årsåldern. Han gapade stort och fick i sig chockladen. Jag har läst att det tydligen är svårt att få tag på oboy. Kanske mamman tröttnade på sin sons tjat, eller så sparade hon oboyen för att ha lite senare.

Pojkens ögon förändrades, han visste inte vad han skulle göra, men försökte att svälja det där torra pulvret han fick och det gjorde han, men lite kom upp genom näsan som ett brunt dammoln. Och så nös han, återigen ett brunt dammoln. Sedan sprang han gråtandes därifrån. Historien förtäljer inte om han slutade med att tjata om oboy, men jag är säker på det. Det kan ha gott så långt att han inte vill se åt oboyen mer.

Nästa klipp var en viralsuccé i USA. Folk går ut ur sina bilar och dansar fräcka danser, någon filmar och lägger ut detta. Men, när man är ute i trafiken kan det bli rent livsfarligt. Jag fick se i just denna ihopsatta video med flera olika sätt att dansa med olika personer, polisen stannade en sådan bil, den körde på en hårt trafikerat väg, en person filmade detta från en annan bil. I den högra filen gick det väldigt långsamt, längre fram såg man varför. Det var en bil som körde efter kanten på vägen där en tjej dansade. På en sådan väg kan folk krocka och förolyckas. En civilpolisbil stannade dem.

Detta med videosnuttar, de förgyller ibland vardagen med ett gott skratt, eller annat.

Nu ska jag börja skriva mina manus i några timmar. Jag tog fram min musplatta, den används när jag är i full fart. Då kom minnen till mig, minnen från New York. Det är nog en av de härligaste storstäder jag vet. Jag älskar London för historians skull. New York är mäktigt och jag har sett så mycket från den staden, dessutom varit där tre gånger. Jag har också varit i Bangkok, den staden är helt tokig. Underbar. Men tokig. Trafiken är från hell. Berlin. Paris. För att inte tala om vackra Stockholm. Belgrad är mysigt. Köpenhamn likaså. Oslo är vacker. När jag var yngre tyckte jag om att åka söderut, sol och bad, men alltid sevärdheter. När jag började bli lite äldre tyckte jag det var mycket roligare med storstäder och mycket mer sevärdheter. Det är alltid skönt med ett bad, det kan jag inte komma ifrån. Värmen också.

Här nedan ser du Bangkok by bike. Ägaren heter Arne och är från Borås. Vi cyklade. Det är ett minne från livet. Vi cyklade inte inne i gröten som vi såg andra gjorde. Den här cykelturen gick över träskområde inne i Bangkok, det fanns breda betongtrottoarer eller cykelvägar, mopeder körde där också. Vi såg mycket på den cykelturen, i stället för att kolla var alla bilar var runt en. Däremot såg vi att bilarna tog det lugnt när folk cyklade.

Ha det nu så gott därute.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Böckerna finns att köpa på Vulkan och övriga nätbokhandeln.

www.lill-lindback.se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards