Direktlänk till inlägg 4 september 2018

Såg en video i Aftonbladet, skrämmande

Av Lill Lindbäck - 4 september 2018 08:30

Det är skrämmande hur vissa länder tillåter att folk åker flera på en motorcykel. En mamma och två barn satt på den. I filmen ser man en vit bil i vänstra körfältet köra tätt intill bilen i filen jämte. Då ser man varför bilisten kör så, den personen kör om en motorcykel på sin vänstra sida. Jag är van att motorcyklister kör på vilken sida de vill. I Thailand kör alla som de vill. Från vilket land videon är ifrån vet jag inte. 

Ytterligare en motorcykel kommer på den sitter en mamma med två barn, kvinnan körde rätt in i den framförvarande motorcykeln varpå mamman och ena barnet flyger av medan en femåring sitter ensam kvar och håller i sig. Nu vet jag inte hur långt motorcykeln kom innan den körde upp mot en väggren och barnet kastas av.

Alla hade klarat sig. Tänk nu om någon av dessa tre hade slagit i huvudet. Utan hjälm kan det bli katastrofala hjärnskador.

Nog med det. Jag kom hem nu på morgonen efter nattjobbet och såg att grannen har köpt en Golden Retreiver, tror jag, det såg så ut på färgen. Den är valp och väldigt söt, lufsig. Men nu undrar jag om de ska släppa ut den här hunden också, deras lilla har fått göra. Den springer tidigt på morgonen eller sent på kvällen själv. Då skiter den där det passar. Sist såg jag hundskit var utanför min brevlåda. Nu är skiten nedtrampad, antingen jag eller en förbigående. Hur kul är det att få hundskit under skorna och gå in i hemmet med. Samma lilla hund har varit inne hos min granne, de bor närmast dessa som har hunden, och även jag har fått besök i min trädgård.

Nu är det nog med klagomål och det är dags för att sova.

Här nedan är det en bild från Thailand. Sådana syner som denna är inte ovanligt, men det kan även sitta två barn med. Ingen har då hjälm. Ja, jag måste förstås beskriva elledningarna. Ett virrvarr av ledningar, hur klarar elektrikern av det här. Det vill säga om de har utbildning på vad de gör. Här hemma har elektrikerna hjälm, specialskor och kläder, i Thailand har de sandaler och egna kläder - utan hjälm dessutom.

Ha en härlig dag idag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards