Alla inlägg under augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 21 augusti 2018 13:38

Någon gång emellanåt har jag googlat på mitt namn, mest för att se vad som finns.

Tydligen finns bland annat pdf-filer att ladda ned. Jag trodde att någon hade på något sätt kommit över mina pdf-filer av mina böcker. Hörde av mig till mitt bokförlag Vulkan och fick svaret att detta inte är ovanligt. Någon vill att man ska klicka där för en gratis nedladdning och då vill de ha olika uppgifter om en.

Jag har inte loggat in eller kollat detta. Så gör inte det ifall du tycker det är roligt att läsa. Man vet aldrig hur en del tänker, de kanske vill komma åt din dator. Detta gäller mina böcker som pdf-fil. Säkert finns det fler författare med samma problem.

Tänk dig för därute på nätet. Man vet aldrig vem som kommer på besök. Synd att människor inte kan låta andras hårt arbete vara.

Ha det bra därute!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 21 augusti 2018 07:34

Jag läste lite vad som hänt i vårt land och utomlands. Jaha, tänkte jag och ville inte läsa mer. Det ena var att polisen åkte till en adress och lämnade ett dödsbud, vilket är en av polisens alla uppgifter. Båda blev misshandlade efter att ha lämnat dödsbudet, de fick åka för omplåstring.

Nästa var att det återigen ett Ebolautbrott i Kongo. Jag tror att det var 91 sjuka och ca 60 smittade plus att 50 personer hade avlidit, än så länge.

Igår kväll berättade min man att hans arbetskamrat var försenad till jobbet. En person hade hoppat från Elfsborgsbron. Så sorgligt. Tydligen är det väldigt vanligt att folk hoppar från broar. Tankarna kom genast över mig. Vi pratade om att vissa år är dåliga och vissa är sämre, andra är så mycket bättre, och en del är ljuvliga. Så är det med livet. Det finns grus i maskineriet och det finns guldkanter på tillvaron. Jag undrar vad det är som gör att människor tar livet av sig. En sak vet jag, det är depressioner. Då ser man nattsvart på tillvaron. Tänker inte längre än näsan räcker, eller rättare sagt tänker inte alls, dessa personer orkar inte mer. Många har familjer som bryr sig, lämnar efter sig fru och barn, föräldrar och syskon. Alla går med dåligt samvete och undrar vad de har gjort för fel. Oftast har de inte gjort något fel.

Men så är det alla de andra. Får man inte tillräckligt med uppmärksamhet? Är eller har personen blivit mobbad? Lever en person med någon som inte är snäll. Barn tar livet av sig. Är det av misstag då barn ofta testar sig fram och förstår inte konsekvenserna. Narkotika och alkohol spelar in. Det räcker att en i ett förhållande inte vill leva med den andra längre, den som blir lämnad orkar inte utan tar sitt liv. Många har överlevt och har då ångrat vad de gjorde.

Nej, nu räcker det med sorgligheter.

Ha en underbar dag! Nu lyser solen utanför mitt fönster och det är glädje i sinnet.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Ett foto från Österike genom bussfönstret. Jag mår bra av berg. Det ger mig frihetskänsla och ro.  

Av Lill Lindbäck - 20 augusti 2018 07:53

Först vill jag nämna att nu i morse märkte jag verkligen att semestern är slut. Vilka köer det var i Göteborg. Det är så att Götatunneln när jag kör hemmåt är avstängt för förstärkningsarbete, därför kan man i stället köra ovanför tunneln och nära Göta Älv och mellan husen. Med flera ljussignaler som jag för det mesta kallar rödljus. Varför rödljus? Jo, för när man kör mot ljussignalerna ändrar dessa färg till rött. Undra om en sökare finns på bilen. Åh, nu kommer hon den där igen. På med rött ljus!

Det var verkligen köer idag. Jag tog en annan väg och trodde att det skulle gå fortare. Det undrar jag. Nästa gång jag kör ska jag ta tid. Men det glömmer jag alltid när jag åker hem, tröttheten följer mig hemåt och sängen hägrar efter nattjobbet.

Vad hände mer? Jo, precis när jag körde över ett ställe blev det gult. Jag är duktig på att stanna på grund av att jag inte vill köra mot rött, och vill heller inte hindra trafiken som ska korsa där jag står. Pinsamt, i så fall. Men, jag körde på gult, fem bilar till kom bakom mig. Jag räknade dem. Jag förstår inte hur de vågar. Så ordentlig är jag att jag stannar.

Nu var det där med fasta. Jag läser om vattenfasta i två till ett antal dagar. Jag har egentligen inte mycket att skriva om det mer än att hur klarar psyket och hungern detta. En gång fastade jag med massor av dryck. Tyckte det skvalpade i magen. Jag mådde illa. På eftermiddagen var jag tvungen att äta en brödbit. Min kropp skakade och huvudet började värka lite dovt. Det var obehagligt.

Jag tror så här; ska man fasta och då bara med vatten, då bör man ha läkarkontakt. Tänk 4-5 dagar utan mat, utan näring, bara vatten. Vad händer med kroppen? Jag läste att kroppen skulle må bra och skapa nya vita blodkroppar med mera. Men kroppen och hjärnan får ingen näring de här dagarna, är det bra? Nej, jag är inte avundsjuk. Hade jag läst olika forskningsresultat och läkare som uttalat sig kanske jag hade vågat göra ett försök, men som sagt inte utan att först ha pratat med en läkare. Undra hur lång tid det tar för kroppen att återhämta sig? En del tränar på detta och jagar på jobbet. Inte bra, inte alls bra.

Kanske jag är avundsjuk, men hur blir det med tarmarna när man börjar äta igen. Dessa får jobba på. Men det kanske är bra att bli av med allt i tarmarna. Det blir som en tarmsköljning. Vem vet, det kanske jag som gör fel. Jag läste någonstans och har faktiskt märkt det på mig själv. När kroppen går ner i vikt, till exempel vid en sjukdom och att man då äter mindre med mat, när man börjar friskna till och äter lite mer, då går man upp i vikt plus lite till. Fettreserver ifall kroppen går in i en svältperiod, detta för att överleva, som för längesedan. Undra om dessa som fastar går upp lite i vikt efter fastan. Nu pratar jag inte om ramadan där man äter när solen går ner. Då blir kvällen som en orgie i mat. Så varför fasta? Det kan väl inte göra större nytta. Eller, vem vet. Jag vet inte eftersom jag inte har läst forskningsresultat i fastans tecken.

Nu kom jag på något, jag sökte faktiskt inte efter forskningsresultat under fasta. Jag sökte bara på dagar plus fasta.

Nej, nu måste jag lägga mig. Tröttheten hänger på mina ögonlock som hela tiden vill stänga sig.

Godnatt världen!

Ha nu en underbar sommardag. Jag tycker att det fortfarande är sommar tills vi stiger in i september månad.

Om man nu ska fasta kan man väl också meditera. Här nedan är ett foto från Tyskland och där Örnnästet låg. Hitler hade sitt ställe högt uppe i berget.

Jag satt där en stund och tittade på molnet nedanför, vyn över bergen och ner på dalen. Ser du framför dig hur du sitter där i stillhet och tittar ut på alltet och inget. Bara sitter där och tar in skönheten i världen. Detta var min värld i några minuter och jag njöt av stillheten, trots att det var väldigt mycket turister.

Ha det gott!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

 


Av Lill Lindbäck - 17 augusti 2018 08:35

Ja, du läser rätt. Någon person i USA delade ut gratisprov, en drog, till sjuttiotal personer utanför en skola. De kände en enorm smärta, kräktes osv, en del blev medvetslösa. Det stod också att drogen var en syntetisk marijuana, den kan ha blivit spetsad med Fentanyl. Denna medicin finns med i FASS. Det är en bok om Sveriges alla läkemedel. Eller läkemedel som finns. Varje läkemedel kan man slå upp i FASS och se vad de innehåller samt biverkningar med mera.

Vid en viss dos påminner Fentanylen om heroin. De olika Fentanylerna kan vara hundra gånger starkare än morfin. Farligt! En outspädd Fentanyl är inte större än ett saltkorn. Usch, tankarna går till om man går ut. Har en drink av något slag, eller kanske vatten. Tänk om en förbipasserande får ner ett korn i glaset. Ett litet saltkorn ser ingen.

Finns mycket underligt folk på gatorna. Vad vill de med dessa droger? Jo, tjäna pengar, och mer pengar. Det har stått i tidningarna att medel -och speciellt överklassen använder droger mest. Inte vet jag om det stämmer. Eftersom man inte vet ska jag heller inte skriva om det. Men jag gör det ändå. Så många pratar om att ungdomar med mycket pengar är de som använder droger mest. Teve har intervjuat en ungdom som pappan hade köpt en lägenhet till. Fattar inte hur folk har råd med droger. Jag är en elak människa, som kan dumförklara människor som använder droger, som köper dessa och några som säljer blir rika. En del kan njuta av drogen och ha det som fest under helgen, men många fastnar i skiten. Det är som ett spelberoende, tiotusentals kronor varje månad lämnar deras fickor och hamnar i en utnyttjares ficka.

Ja, jag är dum, för jag tycker om alkohol. Men alkohol är egentligen en annan slags drog. Hade den kommit idag, då hade den blivit förbjuden. Både öl och vin har funnits i tusentals år.

Det sista elaka kommentaren för idag är; hur i helvete kan man vara så dum att ta tabletter eller pulver från någon som delar ut detta gratis. Personen kan bli mentalt förstörd resten av sitt liv, personen kan förlora både lever och njurar. Jag skulle aldrig ha vågat ta emot droger, inte heller köpa. På Systembolaget är allt mer kontrollerat. Sedan är det en annan sak om någon fuskar.

Njut nu av livet, men tänk dig för på uteställen. Allt är inte guld som glimmar. De rika har inte roligare, det ser bara ut så, och det är inte alltid grönare på andra sidan. Jag tror ibland att det är bra att ha varit fattig, då uppskattar man allt man arbetar för. Pengar genererar i det du önskar. Ibland drömmer man. Vissa rika kan köpa vad de vill, de drömmer också, för så är människan. De drömmer om större saker. Jag drömmer alltid om mindre. Större saker drömmer jag också om, men dessa drömmar är för stora. Men det är underbart att drömma.

Det är lätt att slösa bort sina pengar, men det tar tid att spara dem. Tänk dig för hur du satsar dina hårt arbetande pengar.

Nu önskar jag dig en underbar helg. Själv ska jag jobba tre nätter. Förresten, man kanske njuter mer när jobbar och sedan är ledig än när man alltid är ledig.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Jag har hört

Av Lill Lindbäck - 16 augusti 2018 09:48

Skrämmande och väldigt intressant ämne att läsa om. Tänk om det blir utbrott vid sådana vulkaner som kallas för supervulkan. Namnet är för dessa vulkaner är förödande. Nu är alla vulkaner förödande, vissa sprutar ut sig aska och lava kilometervis. Vanliga, men stora vulkanutbrott, de senaste tvåhundra åren är Krakatoa 1883 och Tambora 1815 i Indonesien, men också Pinatubo i Filippinerna 1991 dessa krävde tiotusentals dödsoffer. Globala klimatet påverkades i flera år efter detta. Medeltemperaturen sjönk under några år med 1-2 grader, det blev ingen sommar heller.

Men om en supervulkan exploderar slungas då ut upp till tusentals kubikkilometer smält bergmassa ur jordens inre och sprider aska och svavelgaser över stora områden. Här påverkar det globala klimatet mycket värre och hotar civilisationen under ett antal år. Exvis kan de ödelägga en yta av Nordamerikas storlek. Jordbruket fungerar inte, matbristen blir ett faktum och därav massvält.

Forskare har undersökt områden där det finns supervulkaner. Tobavulkanen på Sumatra för 75.000 år spred ett ca 15 centimeter tjockt lager av aska över den indiska delar av kontinenten och ända till södra Kina. Skulle samma vulkan få ett utbrott idag då skulle eventuellt miljontals människor dö i Asien, kvävande aska skulle lägga sig på marken, växtligheten dör.

I San Juanbergen i Colorado fick ett utbrott aska spreds över nästan hela USA, men detta var för 28 miljoner år sedan. Intressant vad forskare kan mäta med sina instrumenter.

Supervulkanerna finns kvar, de får väldigt sällan utbrott. Det kan ta tusentals år, över 100.000 år eller mycket längre tid än så. Nej, jag vet inte, men jag har läst om det. Det finns en i Filippinerna, två i Indonesien, andra finns längs stillahavskusten, då finns dessa på västkusterna runt Asien, Syd, Nord och Centralamerka. Plus att här finns också mest människor.

Såg ett historieprogram på teve. Tydligen är det eller har det blivit en bördig mark i närhet av vulkaner. När människor kommer, bygger och frodas byggs även samhällen upp som ibland blir till storstäder.

Aktiva vulkanerna är Campo Flegrei i närheten av Neapels västkust i Italien, Yellowstone i USA, Nya Zeeland och kring ön Kos och Nisyros i Eigeiska havet, Grekland. Dessa kallas för supervulkaner.

Campo Flegrei i närheten av Neapel i Italien, den såg jag på teve. Tror att jag skrev lite om den tidigare.

Om en supervulkan skulle få ett utbrott i vår,närhet, Sveriges, och dra över vårt land, eller länder i närheten. Maten blir en bristvara, men det värsta skulle vara att vattnet förgiftades av dessa giftiga vulkaner.

Det finns en, flera, men jag tänker också på en som ligger på Island, denna beskrivs inte som en supervulkan. Namnet är Lakargigar, om det var denna som hade en giftig gas, den tog död på en stor procent av befolkningen och en ännu större procent av boskapen årtalet var 1783. Forskare har följt utbrottet och vinden som tog den giftiga gasen och vulkansand, kallar jag det för, med sig över delar av Europa, bland annat Tyskland och England. I Tyskland skrev munkarna om en gulaktig dimma. Folk dog av den. Likaså i England, en godsherre eller Lordaktig person beskrev detsamma. Samma godsherre beskrev att vintern varade ända till juni månad. Sommaren regnade bort. Det blev missväxt, många blev undernärda  och i vulkanutbrottets väg skördades då sjukdomar. Folk dog i mängder. på grund av undernäringens spår.

Nej, nu ska jag inte skriva mer om detta ämnet. Jag är nog en  person med katastroftänk.

Men vi som lever i en modern teknikvärld. Hur skulle vi klara oss om allt blev förstört? Jag trycker på en knapp hemma och ljuset är tänt. Huset är uppvärmt. Det spelar ingen roll om det är svinkallt ute. Jag trycker på en knapp och kokar mat på plattan. Samma med vattnet, där öppnar jag kranen och rent vatten kommer till mig.

Vi överlever, men tänk om det skulle komma en supervulkan. Hur skulle vi klara oss kanske utan ström. Laga mat över en öppen eld går, men vart ska vi sova. Vintern tycks bli mycket kallare och varar mycket, mycket längre. Sommaren blir dålig med regnskurar mest hela tiden.

Detta är om supervulkaner skulle vakna till, eller värstingvulkanen på Island. Detta är inte jättetroligt, men ...

Miljöpartiet glömmer av vår globala uppvärmning när det gäller vulkanutbrott.

Nu har vi haft en väldigt lång och varm sommar. Självklart hjälper vi människor och våra djur till. Vi värmer upp jorden med våra kroppar, djur, hushåll med mera, men som sagt, det värsta som kan hända vår miljö är när en supervulkan får ett utbrott. Vi ska inte oroa oss för dessa. För nuet finns här och nu. Vad som händer om tio år, om hundra år, om tusen år eller tiotusentals år, det gäller inte oss. Inte nu.

Ha en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se







Av Lill Lindbäck - 15 augusti 2018 07:52

Ja, det skrämmer mig faktiskt. För första gången under mitt liv har jag fått röstlappar för "Alternativ för Sverige" och "Nordiska motståndsrörelsen" i min brevlåda.

I båda står det att vi ska stoppa massinvandringen och påbörja hemskickning. I Nordisk motståndsrörelsen ska vi lämna EU och skapa en nordisk självförsörjande stat.

Det låter som gamla Sovjetunionens styre eller de länder som hade kommunistiskt styre.

Vad vill jag? Vad vill du ha för land?

Att skapa en självförsörjande stat är nog en utopi. Hur skall vi då kunna åka utomlands och jobba? Kanske vi kan, inte vet jag. Viktigast för mig är att ha en riktigt fungerande sjukvård, i detta ingår allt, som bland annat psykiatri och äldreboenden. Mer personal, högre löner och bättre arbetstider. Det gäller inom alla yrkeskategorier inom det som räknas som vård.

Skolor, dessa är oerhört viktiga. Där är samma för mig. Mindre klasser, då hinner lärarna lära ut bättre och fånga upp barn som inte hänger med. Det finns barn som är för smarta, det finns barn som är drömmare - som jag, det finns barn som har dyslexi eller adhd. Detta är exempel som jag tar upp.

Polisen behövs i trafiken. Så fort en polisbil visar sig saktar alla farten och håller avstånd. Där skulle det vara bra, folk krockar mindre i lägre fart hinner de reagera snabbare. Avstånd, då hinner de bromsa.

Självklart behövs polisen på utsatta områden och på gator och torg. Bättre lagar. En dömd våldtäktsman ska vara dömd mycket längre. Kvinnan som blir våldtagen har fått sitt straff under sitt liv.

Är det en invandrare/flykting, ej svensk medborgare, som har gjort personskada ieller skadar samhället ska utvisas direkt. Har man svenskt medborgarskap ska de få en chans till innan detta upphävs och då blir de utvisade.

Jag önskar att ungdomar ska ha ungdomsgårdar i stället för springa på gator och torg. Givetvis kan de bli internerade, övertalade, att vara med i en kriminell organisation. På ungdomsgårdarna ska poliserna prata med ungdomarna och kanske visa film att det finns inga tuffa människor därute. De säger att de känner sig som en i familjen, en bättre familj. Jag anser att det är fel. För du kan bli offrad av dina så kallade vänner. Varför drar dessa till sig unga människor som inte får fängelse, men de hamnar ändå i ett register.

Jag vill ha demokrati och ett öppet samhälle där alla respekterar varandra. Där det inte finns brottsliga människor med mera. Jag skriver med mer för jag vet att jag ibland kan drömma mig bort. Så länge någon kan tjäna pengar på någon annan så gör vissa människor det. En del går den enkla vägen och stjäl dina saker, för denne personen kanske inte har. Eller så är det för narkotikans skull.

Nej, att rösta i år blir inte lätt, men jag tänker inte rösta på nazistpartier, inte heller invandrarfientliga partier. Jag avskyr ingen. Jag tycker att man ska hjälpa andra människor i nöd. Tyvärr utnyttjar många bidragen i Sverige och det gör en del uppriktigt förbannade. En sak har jag märkt, när en del får uppehållstillstånd, då ska de resa hem och hälsa på. Men bara någon månad innan kunde de inte för krig och förföljelse.

Nu önskar jag dig en trevlig dag. Själv ska jag lägga mig efter nattjobbet.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 14 augusti 2018 07:54

Jag kan inte förstå hur människor kan tända eld på någons bil. Nu brann ett antal på samma parkeringsplats utanför bostäder. Vad är det dessa människor inte begriper? Det är för jävligt, rent ut sagt. Ingen som jag lyssnar på tycker om det här. Ingen tycker dessa personer är tuffa. Kanske inom deras grupp, deras gängkriminella grupp. För det är en kriminell handling att tända eld på bilar. Något annat som också är ledsamt är att där det ofta brinner höjs försäkringspremien ganska högt. Dyrt som attan blir det för bilägaren. Ja, jag vet att dessa personer inte bryr sig. De är egoister och bara tänker på sig och sina kamrater. En dag blir de också äldre och kanske gör rätt för sig i samhället. Då kanske deras bilar blir brända. Eller att deras barn blir utsatta för vad de själva har utsatt andra för.

Inte bara det, jag inbillar mig att detta var väldigt samordnat med deras mobiler, eftersom bränderna startade nästan samtidigt. Är det så att de vill kolla hur lång tid det tar för polisen att komma dit. Eller att de vill ha bort polisen från andra områden där det är tänkt att göra brott. Vill dessa personer göra uppmärksamhet? Tyvärr får de detta genom medier. Jag skriver till exempel om det. Om allt tystades ner då kanske det inte var lika roligt längre.

Sådant här är inte roligt. Inte ens spännande. Man blir bara förbannad.

Men ...

Jag har skrivit en bok som heter "Förtrollande blå". Det är en medial thriller. Ett par bor på landet med sina två små döttrar. Mannen har åkt på en match inne i Göteborg. Kvinnan är ensam med barnen. Det är mörkt ute. Telefonen har ringt då och då under veckan, men ingen har varit där. Vissa saker händer som gör henne orolig. Hon är medial och känner på sig att något är fel. Nu är verkligen något fel. En viskande röst når henne. Gå! Gå nu! Oroligt går hon runt i huset, tittar till sina barn som är ute och leker. Men hon kan inte lämna huset. Djuren behöver henne. Till slut händer det för mycket som gör att hon måste bestämma sig.

Titeln på boken har alltid ett sammanhang i texten. Förtrollande blå.

Läs gärna boken. Den har fått bra kritik. Lästid ca 2-3 timmar. Finns mer att läsa på hemsidan www.lill-lindback.se.

Tänk om jag, du, hade bott på landet och man känner som om en fara omger en. Undra vad jag hade gjort?

Nu har jag jobbat en natt och ska gå och lägga mig. God natt och God morgon på dig.

Ha en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Fotot tog jag en kväll på en blomma i trädgården. Det blev Förtrollande blå. En vacker färg.

 

Av Lill Lindbäck - 13 augusti 2018 08:14

Varje gång jag ser Lyxfällan blir jag chockad. Jag har så svårt att förstå att man kan leva över sina tillgångar. Var en gång fattig på grund av min man hade ett eget företag. Jag handlade det billigaste på grund av att vi skulle klara oss. Det här kan jag skriva om en annan gång.

I Lyxfällan får man följa olika människor, en del handlar som bara den, även om man inte har ett jobb. Ooops, måste man jobba?!

Den här gången var det ett par som hade ovanligt höga utgifter. Killen jobbade allt vad han kunde, sambon hade inget jobb. Konstigt, varför hittar de alltid jobb när de har varit med i Lyxfällan? De hittar alltid under tiden eller efteråt. Jag har ingen rätt att skälla på folk. Däremot är en lön som ett bokföringskonto. Debit och kredit bör gå ihop annars fungerar till slut inte kontot. Man kan göra personlig konkurs. Kronofogden tar nästan alla pengar så att du senare har bara till överlevnad och hyra. Det är inte mycket. Den lilla procent som visas i teve, då undrar jag hur många det är i samhället som inte kan handskas med sin ekonomi. Det är sorgligt. Vem vill bli vräkt eller få strömmen avstängd. Hemskt! I alla fall i dessa tider när det är svårt att få lägenhet, men ... har du hamnat på Kronofogden är det svårt att få både lån och lägenhet. Du kanske drömmer om ett hus. Glöm det. När du väl har hamnat på Kronofogden sitter du i ett ekorrhjul.

Sambon, kvinnan, det visade sig att hon hade spelproblem. Då kommer jag till all Casinoreklam på nätet. Vem betalar för detta? Jo, alla dessa spelberoende personer. Kvinnan hade spelat under en enda månad över 50 000:-. Ja, du läser rätt. Hon blev chockad själv. Hennes skuld till Casino på nätet uppgick till en halv miljon kronor.

Samtalsmannen i programmet, kommer inte ihåg hans utbildning eller namn, han sa att det var inte hennes fel. Hon hade ett spelberoende. Vilken lättnad hon kände. Det var alltså inte hennes fel. Någons fel är det i alla fall. Är det för lättillgängligt att spela bort så mycket pengar? Alla som har ett spelberoende eller alkoholberoende gömmer sina bevis. De vet. De vet mycket väl att de har ett problem. Varför hade hon ångest över hur mycket pengar hon spelade bort?

Jag anser att de har ett ansvar. Annars kan jag säga; jag har ett problem, men det är inte mitt fel. Så jag kan spela mycket mer. Okej, det är en sjukdom och det kan man inte hjälpa. Nej, det kan man inte, men man kan göra något åt det. Nu avslutar min egen diskussion angående ansvar för ekonomi och ett spelberoende. För det är inget kul, det är fruktansvärt för båda parter. Den andra personen i förhållandet blir medberoende för vilket beroende som helst.

Ha det gott därute. Nu lyser solen, men regn skulle komma senare.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards