Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 27 augusti 2018 11:37

Skratta inte åt mig. I våras försökte jag tömma en del av varmkomposten, detta finns i en binge med lock för. Kallkompost ligger ute. Kompost är trädgårdsavfall, den varma är allt från potatisskal, äggskal, kaffepulver med melittapåsar mm, sällan matrester. Försöker alltid att göra en låda av matrester. Kallkompost är trädgårdens upprensning.

Jag tömde nästan hela den varmkomposten och la ut detta på mina små odlingar. Jag satte senare ut fröer på tomater i rader och för att de skulle få växa till sig, dessa skulle flyttas på senare. Döm om min förvåning att det växte tomatplanter hej vilt. Jag visste inte vad som var vad. Bifftomater, cocktailtomater, avlånga röda och en gul som inte är med på bild. Vanliga tomater. Här kommer ett axplock.

Här nedan är troligtvis från bifftomater. Alla bilder valdes som miniatyr. Annars blir det för mycket.

    

Här är på cocktailtomater

 

Här är en vanlig tomat, men ändå stor.

 

Det är fantastiskt att se hur det växer och får följa en blomma till en grönsak. Den dagen jag flyttar från huset måste jag ha en balkong för att även där odla tomater och gärna slanggurka. Tomaterna får tjockare skal och blir dessutom lite sötare än de i affären.

Ha en trevlig dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards