Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 23 augusti 2018 07:48

Jag kunde flexa ut tidigare från jobbet och var hemma redan kl 07:15. Gick runt i trädgården och tittade. Så kom känslan över mig, hösten är på ingång. Jag har alltid älskat alla årstider, men då ska det kännas att det har varit sommar, i år har det varit en härlig, men nästan för varm sommar. Man blir aldrig nöjd. Kollade i min brunn som finns på tomten och såg att det är långt kvar tills vattennivån hamnar där den en gång var. Jag hörde på radion att det måste komma mycket regn för att fylla på våra vattennivåer. Jag förstod vad han menade, för det har regnat en hel del den sista tiden, det märktes knappt i brunnen. Jodå, ett par decimeter har det ökat, men det är nästan ett par meter upp till vad det brukar vara.

Nåja, hösten älskar jag med hög och klar luft. När bladen börjar få alla vackra färger på träden, men det dröjer lite till. Det jag inte gillar med hösten är det där gråa och tråkiga. Hela tiden grått, det blir jobbigt till slut. Tänk er en lätt kylig höstdag med blå himmel och träden har underbara färger.

Nu ska jag sova. Ha en fantastisk dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Hotell Eggers i Göteborg. Lampan ser ut som en chic hatt.

 

Den här bilden gillar jag, tagen från altanen. Månen är på väg upp över trädtopparna. Jag zoomade in månen med mobilen, men bilden blev kornig. Det är svårt att ta på månen, har gjort flera försök. Gjorde en större bild som ovan, men det blev inte snyggt.

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards