Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Rusningstrafik och annat smått och gott

Av Lill Lindbäck - 22 augusti 2018 09:23

Igår körde jag ifrån en väninna. Vi hade varit på en utflykt. Tyvärr blev det mitt i rusningstrafiken. Här kommer första exemplet. Jag stod och väntade bakom andra bilar, detta var på en mindre gata, längre fram finns en rondell. En bil kör åt sidan. Två ungdomar byter plats. Plötsligt kör föraren över en hög kant rätt in på cykel- och gångbanan kör som en galning rätt fram mot rondellen. En kvinna hoppade åt sidan och stirrade chockad efter bilen. Om du undrar om jag ringde polisen. Nej, för jag såg inte nummerplåten. Allt gick fort och inte trodde jag att någon idiot skulle köra upp på en gångbana.

Nästa exempel under samma färd. Nu kör jag på en större led. Norrleden. Ibland finns bara en väg, den delar sig då och då och blir två. Självklart vill alla fram fort och kör i den vänstra filen så långt upp de kan, förbi alla som snällt väntar i kön, som jag. Jag är oftast vänlig i trafiken, men att "fusk"köra förbi för att snabbt ta sig fram. Ja, jag kan förstå. Folk har säkert bråttom hem. Men jag som väntar i kön tar det allt längre tid för. Men, när det då är två filer och bilar är på väg att trycka in sig där jag står kommer ytterligare bilar på utsidan och kör över heldragna linjer, vilket är förbjudet. Jag häpnar. Så många kan inte vara så stressade. Tredje exemplet är att leka lite med livet. Sirener hörs någonstans. Jag ser inte om de kommer på motsatta sidan eller bakom mig. I backspegeln ser jag blinkande ljus, jag kör åt sidan. Ambulansen kör över de heldragna linjerna för att komma fram. Det är inte konstigt, annars hade de aldrig kommit fram. Ambulansen swishar förbi och bakom den kommer en liten bil och kör lika fort och väldigt nära bakpå ambulansen. Jag bara blinkade. Hur vågar folk?! Tänk om ambulansen bestämmer sig för en helgalen sak och den lilla bilen följer efter.

Detta var trafiken för idag.

Förut läste jag i Aftonbladet, höll på att sätta nästan kaffet i vrångstrupen. En islamistisk organisation vill skydda muslimer från västerländska värderingar här i Sverige. De vill inte att muslimer ska vara med i sekularismens (betyder ungefär; ökad likgiltighet för religion) politiska system. Samma islamistiska organisation vill införa en världsomfattande islamisk stat, ett kalifat (ämbete - härskare ett välde) där västerländska värderingar är förbjudna. Denna organisation vill inte att muslimer går och röster här i Sverige. Med andra ord, ingen demokrati, utan en härskare, helst med Sharialagar.

En riksdagskvinna från Kristdemokraterna hade betalt sina resor med skattebetalarnas pengar, det hade tydligen blivit runt 200.000:- Detta ber hon om ursäkt för. Ber om ursäkt för?! Hallå!!! Tänk om jag hade försnillat pengar från företaget jag arbetar på. Sparken, med omedelbar verkan. Hoppas att hon avgår och måste betala tillbaka. Det hade jag fått göra.

När folk hamnar i maktens korridorer händer något med en del. De blir värre än värst och tror att pengarna är deras.

Nu är det slut på gnällandet. Jag har lite att göra i mitt hem.

Ha nu en underbar dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Här kommer en avkopplande bild. Min väninna och jag gick nedför berget i Österrike, en bra bit nedanför ligger vårt hotell. Vi gick lite fel, skulle gå en genväg. Vi trampade i vatten och kor följde efter oss, vi kröp under staket. Vårt skratt följde oss ner till en mysig restaurang, där intogs kaffe, likör o apfelstrüdel. Håll med om att det är vackert.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards