Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 21 augusti 2018 13:38

Någon gång emellanåt har jag googlat på mitt namn, mest för att se vad som finns.

Tydligen finns bland annat pdf-filer att ladda ned. Jag trodde att någon hade på något sätt kommit över mina pdf-filer av mina böcker. Hörde av mig till mitt bokförlag Vulkan och fick svaret att detta inte är ovanligt. Någon vill att man ska klicka där för en gratis nedladdning och då vill de ha olika uppgifter om en.

Jag har inte loggat in eller kollat detta. Så gör inte det ifall du tycker det är roligt att läsa. Man vet aldrig hur en del tänker, de kanske vill komma åt din dator. Detta gäller mina böcker som pdf-fil. Säkert finns det fler författare med samma problem.

Tänk dig för därute på nätet. Man vet aldrig vem som kommer på besök. Synd att människor inte kan låta andras hårt arbete vara.

Ha det bra därute!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 21 augusti 2018 07:34

Jag läste lite vad som hänt i vårt land och utomlands. Jaha, tänkte jag och ville inte läsa mer. Det ena var att polisen åkte till en adress och lämnade ett dödsbud, vilket är en av polisens alla uppgifter. Båda blev misshandlade efter att ha lämnat dödsbudet, de fick åka för omplåstring.

Nästa var att det återigen ett Ebolautbrott i Kongo. Jag tror att det var 91 sjuka och ca 60 smittade plus att 50 personer hade avlidit, än så länge.

Igår kväll berättade min man att hans arbetskamrat var försenad till jobbet. En person hade hoppat från Elfsborgsbron. Så sorgligt. Tydligen är det väldigt vanligt att folk hoppar från broar. Tankarna kom genast över mig. Vi pratade om att vissa år är dåliga och vissa är sämre, andra är så mycket bättre, och en del är ljuvliga. Så är det med livet. Det finns grus i maskineriet och det finns guldkanter på tillvaron. Jag undrar vad det är som gör att människor tar livet av sig. En sak vet jag, det är depressioner. Då ser man nattsvart på tillvaron. Tänker inte längre än näsan räcker, eller rättare sagt tänker inte alls, dessa personer orkar inte mer. Många har familjer som bryr sig, lämnar efter sig fru och barn, föräldrar och syskon. Alla går med dåligt samvete och undrar vad de har gjort för fel. Oftast har de inte gjort något fel.

Men så är det alla de andra. Får man inte tillräckligt med uppmärksamhet? Är eller har personen blivit mobbad? Lever en person med någon som inte är snäll. Barn tar livet av sig. Är det av misstag då barn ofta testar sig fram och förstår inte konsekvenserna. Narkotika och alkohol spelar in. Det räcker att en i ett förhållande inte vill leva med den andra längre, den som blir lämnad orkar inte utan tar sitt liv. Många har överlevt och har då ångrat vad de gjorde.

Nej, nu räcker det med sorgligheter.

Ha en underbar dag! Nu lyser solen utanför mitt fönster och det är glädje i sinnet.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Ett foto från Österike genom bussfönstret. Jag mår bra av berg. Det ger mig frihetskänsla och ro.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards