Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 14 augusti 2018 07:54

Jag kan inte förstå hur människor kan tända eld på någons bil. Nu brann ett antal på samma parkeringsplats utanför bostäder. Vad är det dessa människor inte begriper? Det är för jävligt, rent ut sagt. Ingen som jag lyssnar på tycker om det här. Ingen tycker dessa personer är tuffa. Kanske inom deras grupp, deras gängkriminella grupp. För det är en kriminell handling att tända eld på bilar. Något annat som också är ledsamt är att där det ofta brinner höjs försäkringspremien ganska högt. Dyrt som attan blir det för bilägaren. Ja, jag vet att dessa personer inte bryr sig. De är egoister och bara tänker på sig och sina kamrater. En dag blir de också äldre och kanske gör rätt för sig i samhället. Då kanske deras bilar blir brända. Eller att deras barn blir utsatta för vad de själva har utsatt andra för.

Inte bara det, jag inbillar mig att detta var väldigt samordnat med deras mobiler, eftersom bränderna startade nästan samtidigt. Är det så att de vill kolla hur lång tid det tar för polisen att komma dit. Eller att de vill ha bort polisen från andra områden där det är tänkt att göra brott. Vill dessa personer göra uppmärksamhet? Tyvärr får de detta genom medier. Jag skriver till exempel om det. Om allt tystades ner då kanske det inte var lika roligt längre.

Sådant här är inte roligt. Inte ens spännande. Man blir bara förbannad.

Men ...

Jag har skrivit en bok som heter "Förtrollande blå". Det är en medial thriller. Ett par bor på landet med sina två små döttrar. Mannen har åkt på en match inne i Göteborg. Kvinnan är ensam med barnen. Det är mörkt ute. Telefonen har ringt då och då under veckan, men ingen har varit där. Vissa saker händer som gör henne orolig. Hon är medial och känner på sig att något är fel. Nu är verkligen något fel. En viskande röst når henne. Gå! Gå nu! Oroligt går hon runt i huset, tittar till sina barn som är ute och leker. Men hon kan inte lämna huset. Djuren behöver henne. Till slut händer det för mycket som gör att hon måste bestämma sig.

Titeln på boken har alltid ett sammanhang i texten. Förtrollande blå.

Läs gärna boken. Den har fått bra kritik. Lästid ca 2-3 timmar. Finns mer att läsa på hemsidan www.lill-lindback.se.

Tänk om jag, du, hade bott på landet och man känner som om en fara omger en. Undra vad jag hade gjort?

Nu har jag jobbat en natt och ska gå och lägga mig. God natt och God morgon på dig.

Ha en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Fotot tog jag en kväll på en blomma i trädgården. Det blev Förtrollande blå. En vacker färg.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards