Alla inlägg den 12 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 12 augusti 2018 10:09

Då var jag på bröllop i fredags. Det blåste en hel del. En jobbarkompis hade hört av sig sent på torsdag kväll om jag kunde jobba på fredag natt. Vi arbetar kl 21-07. Jag skrev ett nej på grund av bröllop. Ville inte ha över mig att jag ska åka till jobbet direkt efter bröllopet. Tur var väl det.

Vi åt världens godaste mat. Dans. Senare blev det tårta och lite roligt emellan. Därefter öppnades presenterna. Min brorsdotter önskade sig pengar. De har bott ihop i många år och har säkert det mesta. För pengarna kan de köpa vad som saknas och få välja själva. Jag kom hem redan vid 22:30 eller vid 23. Det värsta jag vet är att köra i mörker, mitt mörkerseende har blivit ganska dåligt, det har varit så i många år. Om jag skulle ha jobbat hade jag fått åka direkt till jobbet och innan tårtan.

Men ... det var tur att jag kom hem vid den tiden, det var också tur att jag hörde mobilen. Min syster ringde precis när jag skulle parkera bilen hemma. Hon är i Belgrad. En granne hade hört av sig. Ett av hennes fönster hade blåst ut. Det var bara för mig att hämta nyckeln till hennes hem och åka igen. Ingen fara. Hon bor bara 10 minuters bilväg från mig. Efter 10 minuter kom jouren. Det var mörkt ute. Jag hörde att de pratade utanför. Ett av fönstren i vardagsrummet hade blåst ut. Tur igen, för det var inte det stora fönstret. Man måste se det positivt. Han fick med min hjälp sågat upp plywoodskivor och tejpade ordentligt i fönstret, eftersom det nästa morgon skulle bli åska och regn.

Nästa morgon åker jag dit igen. För ramen vill fastighetsbolaget ha. När jag är på väg in till min systers uppgång träffar jag en granne som bor snett mittemot. Jag frågade om det var hon som hade hört av sig till min syster och det var det. Givetvis tackade jag ett antal gånger. Jag hade tänkt åka på måndag. Tänk dig då åska och regn under lördagen, det kunde ha förstört mycket på golvet och runt om. Jag skyndade upp till syrran och la tidningspapper på golvet. Bytte till stövlar och gick ut. Nere i trapphuset träffade jag samma granne som hjälpte mig med fönsterram och glas.

Vilken människa! Så otroligt vänligt av henne.

När vi var klara åkte jag iväg för att handla. Jag såg knappt vägen, överdriver lite, men vad det regnade. Vilken tur vi hade det droppade bara när vi plockade glas och slängde dessa åt sidan. Ramen la vi på golvet hos min syster. Regnet kunde lika gärna ha kommit med vi var där för det åskade hela tiden och svarta moln dök upp.

Igår, lördag, var det eller blev det en latardag. När jag gör för mycket får jag värk i kroppen och det har jag nu. Det har varit ett plockande av ogräs och dessa ormburkar som är svåra att gräva bort.

Efter oväder kom solskenet tillbaka. Precis som i livet, efter elände kommer till slut glädjen tillbaka.

Ha en underbar skön söndag.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Den här bilden ville jag visa dig som tycker söndagar är eländiga. Du saboterar för dig själv. Bort med dessa tankar. Det finns alltid något att göra, eller inget. Man bestämmer alltid själv. Du kanske ska träffa någon du börjar bli trött på, avsluta innan det är försent för större och eländigare känslor. Du kanske tycker att du är ful, vilket jag själv kan tycka om mig själv, men du är inte ful. Du är du. Du duger som du är. Jag har sett alltför många kvinnor likna varandra. Likna dig själv. Tyck om dig själv.

Denna teckning, Manga, har Valentina Wahlborg gjort. Så duktig ung kvinna.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards