Direktlänk till inlägg 10 augusti 2018

I Göteborg blåser det, lite om valbarometern o partiröstning

Av Lill Lindbäck - 10 augusti 2018 10:50

Det blåser i vindbyarna. Skulle blåsa runt 20-21 sekundmeter i byarna. Eller som min kollega sa, inte i städerna då? Detta är bara i augusti, då kan man undra hur höststormarna blir. Alla pratar om vädret och miljön. I Sverige ligger vi ganska bra till, men i andra länder ... Jag har varit i olika länder och olika storstäder. Många av dessa storstäder behöver tänka ut en bättre plan för miljön. Vissa länder använder små plastpåsar till allt. Själv är jag en bov. Jag köper mineralvatten i plastflaskor. Undra om vetenskapsfolket kan tänka ut bättre saker. Detta om vädret och miljön för tillfället.

Jag vet inte vad jag ska rösta på i september. Vet du? Alla som är över 18 år ska rösta. Jag anser att det är vår plikt. Varför undrar du säkert. För i andra länder finns folk som vill rösta men får inte. Det finns folk som röstar och det myglas en hel del. Därför är det en gåva att få rösta. Då är min nästa fråga så här; alla som inte förstår att det finns folk som inte längre vill rösta, då kan man undra varför. Jo, jag har hört att det händer ändå inget. Spelar ingen roll vilket parti man röstar på.

Jag gick in på väljarbarometern för att se var jag hamnade. Det blev inte som jag trodde, eller jag trodde egentligen inget. Så osäker har jag blivit. Osäkerheten beror på att partierna lovar guld och gröna skogar. Jag har inte sett någon förändring. Nästa steg blir att se över frågorna bättre. Jag fick ett bra svar från min kusin som är Socialdemokrat. Gå runt i valstugorna och ställ frågor och kom med viktiga kommentarer.

Nu undrar du säkert vad jag vurmar för. Det vanliga. Vård, skola och omsorg. Man ska inte behöva tjata sig in på vårdcentraler. Inte heller ska man behöva träffa stressade läkare. Inte heller ska man behöva sitta upp till 10 timmar på en akut. Likaså detta med operationer det kan dröja månader och år. Jag blir vansinnig när jag tänker på detta.

Det enda som man får läsa i tidningarna om är flyktingar. Först och främst ska vi må bra i Sverige, sedan kan vi ta nästa fråga. Självklart ska man hjälpa människor. Har träffat många människor under mina år, så fort de får uppehållstillstånd reser de hem för att besöka familjen och sitt land. Va?! De kräver att få stanna, de kan dö om de inte får stanna och så vidare. Och helt plötsligt får man åka hem.

Svårt, det är jättesvårt.

Nu ska jag städa här hemma och har annat att göra.

Önskar dig en skön dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards