Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Lill Lindbäck - 10 augusti 2018 10:50

Det blåser i vindbyarna. Skulle blåsa runt 20-21 sekundmeter i byarna. Eller som min kollega sa, inte i städerna då? Detta är bara i augusti, då kan man undra hur höststormarna blir. Alla pratar om vädret och miljön. I Sverige ligger vi ganska bra till, men i andra länder ... Jag har varit i olika länder och olika storstäder. Många av dessa storstäder behöver tänka ut en bättre plan för miljön. Vissa länder använder små plastpåsar till allt. Själv är jag en bov. Jag köper mineralvatten i plastflaskor. Undra om vetenskapsfolket kan tänka ut bättre saker. Detta om vädret och miljön för tillfället.

Jag vet inte vad jag ska rösta på i september. Vet du? Alla som är över 18 år ska rösta. Jag anser att det är vår plikt. Varför undrar du säkert. För i andra länder finns folk som vill rösta men får inte. Det finns folk som röstar och det myglas en hel del. Därför är det en gåva att få rösta. Då är min nästa fråga så här; alla som inte förstår att det finns folk som inte längre vill rösta, då kan man undra varför. Jo, jag har hört att det händer ändå inget. Spelar ingen roll vilket parti man röstar på.

Jag gick in på väljarbarometern för att se var jag hamnade. Det blev inte som jag trodde, eller jag trodde egentligen inget. Så osäker har jag blivit. Osäkerheten beror på att partierna lovar guld och gröna skogar. Jag har inte sett någon förändring. Nästa steg blir att se över frågorna bättre. Jag fick ett bra svar från min kusin som är Socialdemokrat. Gå runt i valstugorna och ställ frågor och kom med viktiga kommentarer.

Nu undrar du säkert vad jag vurmar för. Det vanliga. Vård, skola och omsorg. Man ska inte behöva tjata sig in på vårdcentraler. Inte heller ska man behöva träffa stressade läkare. Inte heller ska man behöva sitta upp till 10 timmar på en akut. Likaså detta med operationer det kan dröja månader och år. Jag blir vansinnig när jag tänker på detta.

Det enda som man får läsa i tidningarna om är flyktingar. Först och främst ska vi må bra i Sverige, sedan kan vi ta nästa fråga. Självklart ska man hjälpa människor. Har träffat många människor under mina år, så fort de får uppehållstillstånd reser de hem för att besöka familjen och sitt land. Va?! De kräver att få stanna, de kan dö om de inte får stanna och så vidare. Och helt plötsligt får man åka hem.

Svårt, det är jättesvårt.

Nu ska jag städa här hemma och har annat att göra.

Önskar dig en skön dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards