Alla inlägg den 30 juli 2018

Av Lill Lindbäck - 30 juli 2018 09:32

Det känns konstigt att det redan är 30 juli. Sommaren har varit varm med tanke på värmen och sol. Skönt. Men många har haft svårt att sova i värmen, även jobbet tar på krafterna när det är varmt. Och så har det blivit 30 juli. Om ett par dagar går vi in i augusti. Fortfarande är sommaren här. Håll med om att det har gått fort. Gått eller gott.

Inom parentes, ibland får jag tänka till i stavningen på;

gott och gått. Gott är godis - stavas nästan samma. Likadant kan det vara med mat, det var gott. Däremot har jag gått flera kilometer. Det har gått att laga kranen förut.

Andra ord som jag måste tänka till på är,

Värk och verk. Kroppen kan ha värk. Som exempelvis tandvärk och huvudvärk. En känd pianist har skrivit flera verk, kan också finnas titlar som verkmästare, företag, förr hette Telia, Televerket, ett annat ord, ställverk.

Då hoppar jag över tankarna om ord. Jag är en person som faktiskt älskar alla fyra årstider, då ska det också kännas som årstider. Vintern, snön ligger och när man går knarrar det under kängorna med helst runt -5 grader. Våren kommer med fågelsång och solen börjar värma, buskarnas och trädens löv börjar komma, de första ljuva blommorna, sommaren med frihet, värme, bad och mysigheter och så kommer hösten. Något kyligare, en känsla av hög luft och att man kan andas, löven förändrar färg, så otroligt vackert. Senhösten, inte mycket att säga, kan vara tråkig med inga löv på träden och becksvart ute. Däremot kan man kura ihop sig med en bra film eller en bok och ha tända ljus hemma.

Jag älskar våren mest, men givetvis sommaren. En sak har jag kommit på, ska det vara varmt dag in och dag ut, då gäller det att skaffa en aircondition. Vi får se vad som händer nästa sommar. Hoppas att vi får lite regn snart. Bränderna stoppas. Alla behöver vattenpåfyllning. Som exempelvis jorden och brunnar. Tänk om det blev så torrt att vi inte ens kunde duscha våra svettiga kroppar. Usch!

Ha nu en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards