Direktlänk till inlägg 13 juli 2018

Jag hade tur

Av Lill Lindbäck - 13 juli 2018 10:08

Jag hade tur i oturen. Plockade med elsladdar, drog ut dessa på gräsmattan för att de skulle räcka längst ned. Färdigt. Då skulle jag hämta häckklipparen, precis just då rusar grannen ut. Hon hade beställt att seniorpoolens trädgårdsarbetare skulle komma, de skull börja med häcken. Det var synd, hon kunde använda dessa män till annat, men hon ville betala tillbaka, så att säga. Vi har klippt häcken i femton år nu. Jag förstår henne. Nu fick jag tid över till annat.

Klippte i stället ner en buske, bakom den och längst trädgården är en stenmur. Vi har flera sådana murar, för trädgården går i etapper neråt. Jag ska få väck ormbunkar som växer sig emellan stenmuren. Men på eftermiddagen började min rygg värka på de sedvanliga ställena. Inte ens min sjukgymnastik orkade jag göra.

Men, igår, då åt jag båda räkor och kräftor, till det drack vi vitt vin från Moseldalen. Inhandlat just där för ett par år sedan. Eller är det tre. Usch, vad tiden går. Ibland tycker jag att vissa saker känns som en månad sedan, då visar det sig att det är mer än så.

Nu har jag helgen kvar, sedan är det jobb igen. Har haft 1,5 vecka ledigt, det känns som en lång ledighet. Har hunnit med mycket. Ska göra några ärenden. Sedan är det trädgårdsarbete igen. Troligtvis kommer det lite regn. Hoppas jag!!! Om du visste så torrt det är. Lever man nära naturen ser man tydligt hur torrt det är. En del av mina gräsplättar är nästan helt torra, gula, vissna.

Lite orolig blir jag om vi får åskregn, då öser regnet ned och tar sig inte ner i jorden, utan bara rinner bort. Snälla, först ett stilla försiktigt regn i någon timma eller så, sedan kan det öka på lite. Hörde på radion alldeles nyss att Kungsbacka kommun kommer inte att bevattna gräsmattor. Många spelar fotboll på sommaren, men nu dras vattnet in mer och mer. Vi är inte bortskämda med ett sådant här sommarväder, hörde att det var över 100 år sedan. Tänkte på nödens år, då när många utvandrade till USA, det blev missväxt. Jag har faktiskt glömt detta, men då måste det ha varit väldigt torrt att grödorna uteblev. Då fanns inte heller kommunalt vatten. En del brunnar måste ha torkat ut. Kan inte föreställa mig hur hemskt det var då.

Jag brukar säga att krig och terror kan man få bort, om man vill med mycket samtal, och många blir indoktrinerade, som IS-personer med deras fruar hade blivit. Givetvis tycker jag att de ska få specialfängelse, men också hela tiden psykologisk och psykiatrisk hjälp. Det går fort att indroktinera en människa, men tar lång tid av avprogrammera densamma. Nej, jag beskrev torkan, jag tycker att det värsta som finns är översvämningar, jordbävningar, vulkanutbrott, torka osv. Självklart kan vi påverka vissa faktorer, exvis kalhyggen av träd i viktiga områden. Vi människor, en viss procent, borde jag skriva, är egoister. Pengar, allt handlar om pengar och makt. Dessa personer som kalhygger områden borde få böter och fängelse, men säkert är maktens män som bestämmer mutade. Alltså, pengar och återigen pengar.

Så, nu hinner jag inte skriva mer.

Ha det så underbart!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards