Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Lill Lindbäck - 4 juli 2018 07:44

Jag har skrivit lite om fotboll tidigare. Det händer något i mig när det gäller VM och OS, då måste jag bara vara med och titta. Jag ser givetvis inte alla matcher, men många blir det. Samma är det i stan. Det råder fotbollsyra. Roligt när det händer trevliga saker. Folk har något gemensamt.

Läste ett twitterinlägg häromdagen. En kvinna som försökte tycka om fotboll för så många var lyriska, särskilt nu under VM. Men tyckte att det var helt löjligt att vuxna människor springer runt med en boll och folk gallskriker på läktaren. Egentligen kan jag hålla med. Sedan ska vissa slåss dessutom. Jag har alltid tyckt om bollsporter, spelar ingen roll vad.

När jag har tid sitter jag bokad framför teven även när det är friidrott eller skidåkning. Dessa sporter tycker jag är ännu roligare än fotboll. Likaså gäller ishockey, den är snabbare sport än fotbollen, men så kommer VM och där sitter jag och hejar mitt lag.

Min bror var hjälptränare åt småpojkar eftersom hans egen son spelade fotboll. Han berättade att dessa sexåringar spelade träningsmatch, ett flygplan kom på himlen och brummade så fint. En pojke ställde sig mitt på plan och stirrade upp på planet. Helt fascinerad följde hans blick detta plan och så kom bollen, tränaren ropade högt på honom, inget gensvar, bollen rullade förbi. En annan träningsmatch var det pojken som stod i mål, men oj, så kissnödig han blev. Lämnade målet och sprang mot skogen och ställde sig där. Tränaren ropade, vem vaktar målet.

Barn är underbara. Om någon som gillar idrott läser mitt inlägg, glöm inte att ha roligt. Allt är inte på blodigt allvar. Jag tror att många barn vill bli exvis en ny Zlatan. Visst det är bra att drömma högt, men som sagt ha lite kul också.

Ha nu en fantastisk dag!

Själv ska jag lägga mig efter mitt nattjobb.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards