Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Lill Lindbäck - 2 juli 2018 08:02

Idag börjar Partille Cup i Göteborg, invigningen sker i Skandinavium 2-7/7. Spännande för alla spelare att möta andra lag. Föräldrar är toppen för de kör sina barn till träning och matcher.

Jag vill önska alla lycka till. Den som spelar är en i gänget med glädje och sorg. Givetvis finns det hackkycklingar som andra ondgör sig över, de där som anser sig vara duktigare än de andra.

Då säger jag bara en sak, den duktiga kanske är duktig nu, men den andra kanske växer i sin roll hela tiden medan den duktiga stannar kvar. Jag tror säkert att alla sammansvetsade, för att få en grupp att fungera behövs det. Ta vara på gruppen.

Sedan tänker jag på föräldrar som står och hojtar med elaka kommentarer och en del kan bli hotfulla vid sidan av spelet. Låt barn och ungdomen spela själva, de behöver inte ha en förälder som står och skriker vid sidan av. Det är fruktansvärt för barnet. Jag hade aldrig mina föräldrar med på spel, då kunde jag koncentrera mig bättre. Undra hur barnen till dessa föräldrar mår, när de står och skriker till andra. Jag hade blivit fruktansvärt generad.

Att leva sig in i ett spel förstår jag, att stå och ropa hejaramser är roligt, att ha trevligt i publiken tillsammans med andra föräldrar är också roligt. Det inger en skön stämning till idrotten. Det är en del av idrotten och ett nöje.

Njut av sommaren. Njut av dina intressen - om du har något. Annars finns det saker att göra ute. Läs på nätet. Gå ut och gå. Åk till stan. Gör något du aldrig brukar göra. Gå på museum, vilket som. Kanske du hittar den grej i livet.

Själv ska jag jobba i natt.

Ha det nu så trevligt, och om du själv spelar önskar jag dig lycka till.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards