Alla inlägg den 30 juni 2018

Av Lill Lindbäck - 30 juni 2018 09:24

Det finns olika slags appar att ladda ner. För min del laddade jag ner om träd och sten. Jag är alldeles för dålig på att kunna trädsorter. Björk. Ek. Några mer kan jag. Däremot bladen blir jag lite osäker på. Har kunnat bättre, men glömmer med tiden. Likadant är det med sten, som i sten, men också smycken. I mobilen syns knappt bladen eller stammen på trädet, likaså med smycken och stenen. Jag tog bort dem från mobilen för jag inbillade mig att det drog ström.

Pedagogiskt är bäst för min del. Jag behöver exempelvis träna på engelskan, både glosor, lyssna och prata. Det är ett exempel. Det är mycket jag skulle vilja göra men det får vänta.

Min man läste en artikel om en man vars 3-åriga dotter fick lära sig med appars hjälp hur en fågel såg ut och vad den hette, dessutom genom att lyssna på fågelns läte kunde hon tala om vilken fågel det var. Hon prickade rätt varje gång. Nu kommer jag inte ihåg hur många fågelnamn den lilla flickan kunde. Har man tid borde man verkligen satsa på att lära sig vardagsting, som trädsorter, fåglar, stjärnor, geografi i Sverige främst, men också huvudstäder och länder på jorden. Ju mer allmänbildning, desto bättre. Jag kan inte det här. Det är mycket som man kan lära sig.

Jag tror verkligen på pedagogik i spel, i allt vad man lär sig, för då lär man sig bättre. Så länge som jag känner mig splittrad, har mycket i huvudet och det beror på böckernas värld, jag har inte energi för att lära mer för tillfället. Jobbnätterna tar mycket energi. I alla fall skyller jag på det. I alla fall, svårt, i allafall, iallfall. Förlåt. Där hängde jag upp mig.

Idag har jag att göra, därför önskar jag dig en skön dag. Trädgårdsarbete, tvätt med mera. Senare läsa manuset färdigt för del 2 av detta manus hägrar. Vad som är värst för mig är att det ofta kommer till mig mer när jag låter kreativiteten ta över. Förr visste jag inte vad jag kunde göra med överskottskreativitet. Nu har jag böckernas värld. Jag älskar det!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards