Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Lill Lindbäck - 26 juni 2018 13:24

Jag arbetar på ett äldreboende. Det var en ganska lugn natt. Skönt. För då mår alla bra, i alla fall så bra man kan må. Som du förstår kan jag inte berätta så mycket. Tystnadsplikt. Men ... Det kan hända mycket på ett äldreboende. Jag hade gärna berättat för arbetet är väldigt intressant, inte jämt förstås. Ibland kan man nästan bli galen av irritation, men det är också en del av människan.

På mitt boende är det tyvärr blandat med boende, demens, psykiatriska diagnoser och så vidare. Man ställs för många utmaningar. Det finns gånger vi får nya boende som slåss och är mycket besvärliga. När de kommer till oss visar sig en annan sida. Vi har inga problem, jo visst finns mängder av problem, men inte dessa som vi hade fått reda på.

Däremot har vi haft boende som faktiskt slåss. En herre han kan börja slåss och sparka, men det är fruktansvärt synd om honom, han är nämligen rädd. Pratar man tydligt och tar det lugnt är han som ett lamm, fast inte om han är sur. Vem har inte rätten och vakna på fel sida.

Du fick inte reda på så mycket. Men jag behövde skriva av mig - och det tackar jag för.

Ha nu en alldeles speciell dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards