Direktlänk till inlägg 15 juni 2018

Och plösligt händer det

Av Lill Lindbäck - 15 juni 2018 10:14

Det började i onsdags morse. Vi hade beställt en spishäll som skulle komma. Min man skulle ringa mig, det värsta var att jag hade jobbat två nätter. Jag var rädd att inte vakna och godset kördes tillbaka. Tror du inte att jag vaknade varje timma. På eftermiddagen hade det fortfarande inte kommit någon spishäll. Jag blev lite irriterad, mycket berodde på dålig sömn och ytterligare en natts jobb. Min man läste upp sitt sms. Han hade tagit fel på dag. I vanliga fall är det jag som gör sådana fel. Jaha, då var det att börja om från början igen.

Onsdag kväll blev det en diskussion på jobbet att vi på natten hade gjort ett stort fel. Jag visste innan och kollade även upp detta. Vi hade inte gjort fel. Vi blev beskyllda för det. Blev jätteirriterad. Gör jag fel står jag för det, gör andra fel - skyll inte på mig.

Min kollega måste vara ledig under veckan som kommer. Idag, fredag, bestämde jag att en natt kunde jag jobba extra. Detta är eventuellt nästa onsdag till torsdag. Ska ha gäster på midsommar.

Torsdags morgon, nu visste jag att mellan kl 10-14 skulle spishällen komma, jag handlade innan endast för att slippa åka handla när jag vaknat. Brukar vara radarstyrd då. Min man bad mig sova, han skulle ringa tills jag vaknade. Bara för att jag visste att den där spishällen skulle komma, då kunde jag inte sova, inte bara det jag gäspade så mycket att jag blev täpp i näsan. Somnade efter kl 9. Klockan 10:20 ringer min man och säger att budet är på väg. Vimmelkantig gick jag upp. Benen darrade. Jag var väldigt trött.

Budet kom. Lyfte ut min vara och tog i plastbandet med en hand. Jag hojtade till honom att det är en spishäll och ta det försiktigt. Sedan slängde han fram fraktsedeln att jag skulle skriva på, det gjorde jag och det gör man alltid.

När han tog bort papperet såg jag att emballaget var trasigt. Han tog foton med sin handdator, jag antog att det var en handdator. Han gick. Körde ner och vände lastbilen. Jag ser ett större fel på emballaget, allt var trasigt men inte min spishäll. Detta går inte att kolla förrän en elektriker har satt den på plats. Jag stannade lastbilen och bad honom ta ytterligare foton. Det gick inte, för han hade avslutat mig. Därefter kunde jag inget göra. Ställde in varan i garaget för den var för tung att bära. Arg som tusan, men klarade till slut av att somna om. Trött. Trött. Trött.

När jag vaknar går jag upp för att äta frukost och sedan började jag förbereda middagen. Läste återigen fraktsedeln och ser då att där står att lastbilschauffören ska skriva på vid emballageskada. Det gjorde han inte. Varför sa han inget. Jag var för trött för att förstå att jag borde ha läst igenom fraktsedeln. Titta alltid vid en beställning om ett bud kommer hem.

På mejl fick vi en undersökning från budföretaget. Vi skrev ned allt jag har beskrivit.

På kvällen la jag mig. Hjärtat och pulsen slog hårt och fort. Jag hade väldigt svårt att komma till ro. Ilska och irritation över det som hänt dessa dagar, dessutom för lite sömn gjorde det svårt med sömnen.

Denna morgon, fredag, ser jag på morgonen att all köttfärssås som jag hade gjort dagen innan stod kvar på bänken. Den var för varm för att ställas in. Det var middag för minst två dagar till. Varför ställde jag inte klockan på mobilen? Jag orkade inte längre bli upprörd.

Ja, så har några av mina dagar sett ut. Sådant som man blir trött på, sådant man själv ställer till med. Det värsta är som sagt tröttheten.

Men, idag är en ny dag. Hoppas på bättre upplevelser. Idag ska jag tvätta ett par fönster och hänga upp andra gardiner. Ska handla, men det går fort. Dessutom hinna med i trädgården.

Ha nu en underbar dag!  

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

 
 
Helena Collander

Helena Collander

16 juni 2018 08:20

Men vad jobbigt. Besvär och otur och på detta för lite sömn vilket definitivt inte är bra. Vilket transportföretag var det som transporterade spishällen hem till er?
Ha en riktigt bra lördag!

http://www.konstvaggeninykoping.com

Lill Lindbäck

18 juni 2018 11:22

Det var bring. Glömde, Micke tog fel på tag, men andra dagen var de hemma. Vet du vad som hände mer? Tidigare hade jag tittat på mitt konto om pengarna till spishällen var dragna. Jodå, 7995:-. Då visste jag att hällen skulle komma. I förrgår hade jag alldeles för mycket pengar på kontot. Fattade inget. Kollade. Såg ut som om inga pengar var dragna. Hade ju skrivit in mitt Visanummer, tror det var Payex, sedan hade pengarna dragits på mitt konto. Och nu såg det ut som om inga pengar var dragna, men spisen har vi. Det kanske kommer en faktura. Jag väntar. Är rädd för nätets bedrägerier. Underligt. Ha en underbar måndag kväll. Snart är det bara 3 dagar kvar till semestern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards