Direktlänk till inlägg 12 juni 2018

Stacey Dooley i Turkiet samtal med prostituerade o transpersoner

Av Lill Lindbäck - 12 juni 2018 15:37

I söndagskväll såg jag ett program med Stacey Dooley på kanal 11. Hon åker runt världen och tar upp viktiga frågor.

Jag trodde att Turkiet var ett modernt samhälle, men nej, det jag såg fick mig att häpna och vissa saker var fruktansvärda.

För mig har alla människor samma värde, bortsett från vissa typer exvis sadister.

Stacey Dooley träffade en prostituerad samt två transpersoner som berättade om sina liv och deras besökare. Kanske jag kommer ihåg fel redan nu, båda transpersonerna sålde sig till män.

Enligt Turkiet finns naturligtvis inga homosexuella eller transpersoner, precis som i andra muslimska länder och i Ryssland. En av transpersonerna ser ut som en kvinna, känner sig som en kvinna, men har kvar sitt manliga kön. Medan Stacey Dooley intervjuade denne person fick personen ifråga besök från en gift man, som hade barn. Stacey fick sätta sig i ett rum med en teve. När besöket hade gått visade transpersonen sina röda händer. Då berättade transpersonen att hon hade hjälpt mannen, men det var först när han sög av transpersonen och skötte sig själv, så att säga, då kom han direkt. Alltså, detta var en man som egentligen var homosexuell, kanske bisexuell. Enligt transpersonen var det tidigare statligt att ha en bordellverksamhet, detta minskades hela tiden. Nu har en ganska ny president makten, Erdogan. Under hans styre förbjöds all bordellverksamhet och annat smått och gott.

Medan Stacey står och väntar på en annan person blir hon antastade av unga män. Hon frågar, kommenterar osv. Det visade sig att killarna tyckte det inte var konstigt att man tog en man bakifrån, eftersom man inte fick eller kunde ha sex med en kvinna innan giftermål.

Undra om en del av dessa killar också var homosexuella, eller att de tog lättaste utvägen. Sedan frågade Stacey dem om de inte förstod att hon inte alls var intresserad av deras inviter och deras sätt att fråga henne. De ville knulla henne. Hon frågade om de inte förstod att hon faktiskt blev förolämpad av deras sätt och frågor. Nej, tyckte killarna. Men när hon fortsatte fråga dem, då blev nästan alla, tror att de var runt sex killar, tveksamma.

Jag fortsätter inte beskriva innehållet i programmet. Det var så trångsynt och nedvärderande av människors sexuella läggning. Transpersonerna hade ett helvete, blev oftast misshandlade efter de hade blivit våldtagna. Polisen tar dem inte på allvar, inte heller rättsväsendet.

Så hemskt, så ledsamt och så förargligt. Alla människor har som sagt samma värde.

I Sverige för inte så länge sedan fanns samma problem. Samhället blev öppnare och modernare och fram steg då dessa personer med en annan sexuell läggning. Kolla bara grekernas och romarnas gamla målningar, där finns det beskrivet män med män, kvinnor med kvinnor och kvinnor med män. Alla sorter.

Det här blev ett lite uppvaknande för mig. Jag visste att människor med en annan sexuell läggning har ett helvete i många länder. En ung man kom till Sverige. Född i fel kropp. Han ville bli kvinna. Blev det så småningom. Familjen kom ursprungligen från Iran, de sa att han var välkommen hem om han fortsatte var en man och hade manliga värderingar och ville gifta sig och få barn.

Nej, hade han svarat dem. Detta anser jag vara en mycket stark man. Tänk att ta adjö av hela sin familj, släkt och vänner. Få börja om helt som en kvinna, med nya vänner och kanske en ny familj.

Jag önskar dessa människor ett fantastiskt liv och hoppas att de får det bra. Nu vet jag att dessa människor i många länder jorden runt har ett helvete. Dessa sörjer jag för, men inte länge. Vem orkar sörja för allt man får se och läsa om?!

Nu önskar jag dig en fantastisk dag.

Själv ska jag träna lite, kanske läsa på mitt manus en halvtimma och sedan blir det att jobba två nätter till.

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards