Alla inlägg den 7 juni 2018

Av Lill Lindbäck - 7 juni 2018 07:24

Livet kan ändra sig, fort för vissa, sakta för andra eller mycket långsamt. Ett helt spann av olika händelser följer ens stig under livet. För mig handlade det om skrivandets konst.

Livet blev för mycket. Det kan handla om arbetslöshet, som vänner som tar all kraft. Det var efter en händelse, inget märkvärdigt, men för mig var det en väldigt jobbig period och det var längesedan, runt 1997,. Tänk vad fort man glömmer. Arbetslös var jag, visste inte vad jag skulle jobba med och råkade ut för en ångestattack, vilket aldrig hade hänt mig tidigare. Jobbigt som tusan. Känslan av utsatthet går inte att beskriva. Rädslan för något okänt, då trodde jag att jag höll på att bli riktigt sjuk. Nåja, jag skrev av mig varje känsla, varje nervbit och märkte en dag att jag mådde bättre. Det skrivna ordet var kanske inte enligt svenskan det bästa, men ett mord hade begåtts - i min fantasi, och den är riklig. Ja, jag har fantasi, den har inga gränser. Förr trodde jag inte att jag kunde skriva, författa något. Skolan skulle göras färdig. Nästa var ett jobb. Inte heller hade jag tänkt jobba natten, men där fick jag mer tid över och för fjorton år sedan tog jag mina första stapplande steg i författandets bana. Jag skickade in en gång. Efteråt skämdes jag. Svenskan var för dålig, inte stavningen, utan grammatik och meningsuppbyggnaden. Det jobbade jag med rätt länge. Sedan skickade jag in en gång till en annan bok. Ja, jag blev refuserad.

Jag har skrivit 8 thriller och thrillers medialt. 4 kortromaner, även här thriller och thriller medialt. Nu skriver jag på ett mellanting i thrillerform och tänker skicka in detta alster, manus.

Då kommer jag till nästa punkt. Min systerdotter har aldrig målat, hon trodde heller inte att hon kunde. Detta har jag beskrivit tidigare, men jag tänker på livet. Visserligen är hennes dotter väldigt duktig på att teckna och gör detta oftast i mangaform. För 1,5 år sedan började min systerdotter Diana Wahlborg att måla och för andra månaden på raken finns hon med i Aperon Art Catalogue.

Du som känner att du inte har någon hobby och skulle vilja ha. Prova dig fram. Gå på olika slags kurser. Hur ska man veta vad man vill i livet om man inte har provat. Jag skrev av mig mina känslomässiga händelser, min systerdotter älskar att måla. Du, du kanske älskar något helt annat. Vissa personer önskar absolut inte att ha någon hobby för de hinner inte. Nej, det är bra det också. Du som vill, du som drömmer om att göra något, du kanske bara önskar drömma nu och låter det komma senare. Eller så går du på olika kurser. Det som du inte tror att du kan, just det kan du bli en mästare på. Men ... inget är gratis. Det är ganska tuff väg att gå om man vill vidare med sin hobby.

Nu avslutar jag här, ska sova efter nattens jobb och jag önskar dig en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Jag har visat denna ros tidigare, den som ska bli ett omslag. Detta foto hade jag tagit tidigare. Jag gillar att fotografera också. Vi duschade blommorna och tog foton därefter.

"Tårarnas doft" blev arbetsnamnet på mitt manus. I boken finns en förklaring till arbetsnamnet.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards