Alla inlägg under maj 2018

Av Lill Lindbäck - 2 maj 2018 16:04

Livet går olika vägar för oss. En del lyckas, andra över förväntan, en del misslyckas, en del ordentligt. Om detta handlar om stora pengar se då till att avsluta detta genast. För att sitta fast i en skuldfälla är ett fängelse. Men du har ändå ditt liv kvar som du kan använda dig av att göra sköna skogspromenader, träffa vänner med mera.

Frågan är hur man gör. Jag brukar säga att ett misslyckande är en lärdom. En del tycker bara att det är ett misslyckande. För mig betyder det att du har lärt dig något. Det är viktigt att få misslyckas för annars är det svårare att lyckas. Våra liv går olika stigar. Mitt liv har gått på många stigar. Jag har trampat på och chansat, lärt mig en del om jobb, människor och att ha lyckats eller misslyckats. Felet jag har gjort är att jag inte har varit målinriktad, se nedan.

Min berättelse denna gång handlar om min systerdotter Diana Wahlborg - igen. www.dianawahlborg.se. Hon började sitt liv med att, som så många, skaffa ett jobb till undersköterska. Ett jobb betalar nöjen, hyra, mat och kläder. Lönen kanske gör att du kan resa, få livets goda. Men, om man inte trivs med jobbet och söker annat?

Det finns annat, bara du är beredd att kämpa. Diana hade som barn en känsla av att det fanns något annat, ett parallellt universum. Hon utbildade sig inom mediumskap, gick vidare och arbetade med siffror till det blev det nummerlogi. Med ett personnummer, födelsedatum, kan hon få fram vilken person du är. Vidare lärde hon sig att spå, då lärde hon sig allt om detta. Hon öppnade eget, öppnade större och lärde ut. Detta beskrev jag i tidigare inlägg. Jag berättade att hon beslöt sig en dag att samarbeta med andra om olika saker, som astrologi mm, där bland annat måla fanns med i bilden, och detta var inte så länge sedan. Diana var med i alla dessa olika utmaningar, men när hon började måla fann hon ett nytt liv.

Vad vill jag säga till dig som läser? Det finns alltid ett nytt liv bakom nästa dörr. Valen gör du. Om du för varje val gör samma fel, då är det bäst att ta ett steg tillbaka och fundera på vad är det du gör för fel. Då ska du inte skaka av dig känslan att du gör inget fel. Varför gör du då samma val? Kanske ett dumt exempel här om en kvinna som träffar en man, blir misshandlad, går isär, träffar en ny man och likadant är det där.

Det är bara du som kan skapa dig ditt liv. Nu tänker jag inte på olyckor och sjukdomar, utan valen du har i ditt liv. Gör det du känner är viktigt för dig. Jag beskrev Dianas väg, detta är inte allt, men hon började som undersköterska och nu målar tavlor. Alla lyckas inte, men du har ändå lyckats för du har provat på. Du kanske ger upp innan himlen visar sig. En del går det fort för, andra tar det tid. Däremot måste du se framåt, du måste visa att du finns, i bland annat sociala medier. Med andra ord en målinriktad kampanj till dig själv. Du ska hitta din grej.

En av Diana Wahlborgs tavlor kommer med i maj månads nummer Awaken, i Apero Catalogue, South California i USA.

Ser du siffrorna i tavlan? Dessa betyder något för den som köpte tavlan. Ja, den är såld, men ska med i katalogen ändå.

 

Det liv du lever är ditt liv. Var rädd om det. Gör saker som du tycker om. Ja, vi måste kunna försörja oss. Jag skriver thrillers, hinner inte alltid för att trädgård och jobb tar tid. Nattjobb är krävande och tar energi. Men, som Diana måste jag ut mer med böckernas värld, för där finns en värld jag alltid har älskat, men då trodde jag inte på mig själv. Idag har jag bevisat för mig själv att jag kan. Du kan, du måste kämpa. Gör du inte det kanske den saken som du håller på med inte är ditt allt. Alla måste inte lyckas. En del är nöjda med vad de än får. Bara du mår bra, det är viktigast.

Ha nu en fantastisk dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards