Alla inlägg den 30 maj 2018

Av Lill Lindbäck - 30 maj 2018 09:07

Jag läste på twitter om en kvinna som hade varit på en badstrand, självklart för att bada och sola. Det är underbart och avkopplande. Men ett antal manliga personer ropade könsord med mera. Ursäkta att jag inte skriver exakt vad jag läste om på grund av att jag inte själv skriver könsord på sociala medier.

Kvinnan/kvinnorna blev självklart rasande. Det hade jag också blivit. Då minns jag för många år sedan när jag solbadade och tänkte bada i en sjö. Där fanns kvinnar som lät sina barn bada och hjälpte dem också. De gick i med sina "långa" kläder, dessa blev dyblöta. Männen stirrade på mig. Kändes som om deras tungor hängde utanför och jag såg ut som alltid när jag är vid en sjö eller vid havet, jag hade bikini på mig. Inte string, inte heller visades det för mycket, men jag var väldigt bar om man jämför. Efter den händelsen badade jag aldrig där mer. Dessa människor hade tagit över sjön, så att säga. Då fick jag lust att ta på mig kläder och dölja mig. Jag avskyr stirrande män med tungan hängande på hakan, som tror att jag skulle vilja gå i säng med vem som helst bara för att jag hade en bikini på mig.

Mina tankar efter allt som händer i Sverige; ska vi kvinnor verkligen behöva dölja våra kroppar för att män, vissa män, anser sig ha rätten att våldta en kvinna som är klädda som oss, och som får lov att ha friheten att komma och gå som vi vill. Jag har sett foton från bland annat Iran och Afghanistan, dessa var från 50-60-talet. Kvinnor och män badade tillsammans. Alla hade badkläder på sig, precis som i övriga Europa.

Jag fattar inte hur religiösa islamister kan vinna mark överallt. De tar sig in och börjar bestämma. Du har säkert hört talas om "poliser" som går runt i så att säga sina stadsdelar. De talar om för människor hur de ska uppföra sig och även hur kvinnor ska vara klädda.

Jag är inte politiskt insatt, men politik är viktigt. Det gör skillnad på hur vi röstar. Men nu måste vi i Sverige, då menar jag alla som vill leva i en demokrati rösta. Egentligen skulle Kristdemokraterna bort från politiken, för då får vi inte in muslimska sällskap heller. För ett tag sedan läste jag om en Imam som ville ha in Sharialagarna för alla muslimer i Sverige. Jag tänkte; åh hjälp mig, då dröjer det inte länge till förrän de tvingar oss andra också. Se bara hur islam sprider sig i världen.

Jag har faktiskt läst lite, ytterst, lite om Islam, det är en mycket vacker religion, när man tolkar den rätt. Men som vi människor är och när vi många gånger kommer till makten, då missköter man sin uppgift.

Hur människor är klädda det bryr jag mig inte om, vilken religion en människa har, det bryr jag mig heller inte om.

DET jag bryr mig om är när personer talar om för mig hur jag ska vara klädd, att en kvinna inte ska vara ute på kvällarna, och vad säger din man om det.

JAG lever i frihet, i en demokrati, tar på mig vad jag vill och gör exakt vad jag vill, då menar jag med en respekt för andra människor. Dessa personer som vill att man ska ha burka på sig, de kanske vill att jag ska ha den respekten och se likadan ut.

Det sista jag vill berätta om var när några personer och jag kom i diskussion. Du tar mig inte i handen för du kallar mig för otrogen, smutsig, men mina/våra skattepengar tar du gärna emot.

Svaret kom; det säger Allah, vi ska ta emot dessa pengar för det är han som skänker dem till oss.

En religiös människa eller en fanatiker går det knappt att omändra. Fortsättning kommer säkerligen, för mig är detta mycket viktigt.

Ha en underbar dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards