Alla inlägg den 21 maj 2018

Av Lill Lindbäck - 21 maj 2018 11:20

Vilka soliga dagar vi har! Fick besök från Stockholm till mitt Göteborg, en väninna kom och hälsade på från tidig lördag till söndag lunch. Hon tar in på hotell för semesterkänslan. Vi började med att äta lunch på Golden Days. Det blev en god lunch med mycket prat. Vi ville gärna ha en kopp kaffe, den intog vi vid kanalen jämte och på en bro vid Tyska kyrkan, där finns ett kafé med alla rättigheter, men som sagt vi ville ha kaffe. När vi satt och drack kaffet med mycket samtal, kom ett par och frågade om två platser var lediga bredvid, självklart var de lediga. Det blev många och glada skratt. När deras vänner kom förbi så gick vi, vi skulle ändå gå vidare. När vi gick förbi våra bordgrannars vänner sa vi att vi hade värmt upp deras vänner. Med ett gott skratt gick vi vidare.

Samtalen fortsatte. Vi gick till Domkyrkan och Kungsgatan, gågatan. När vi ändå passerade Domkyrkan tyckte vi att vi kunde gå in i kyrkan och titta. Stängt. Det är inte första gången vi kommer på att titta in, sist var det i feskekyrkan, och det är stängt.

Nåja, vi flanerade stilla iväg i värmen. Hoppsan, där på en parkbänk satt min bror och hans fru. De var där för att titta på Göteborgsvarvet, deras svärdotter sprang.

Efter samtalet gick vi vidare och kom till Haga, Göteborgs första arbetarstatsdel. Vi gick vidare och kom till Linnégatan, då passade vi på att ta en släcktörstare på Linnéterrassen. Gott det var. Vi satt länge och väl. Timmarna gick i trevligt sällskap. Vi fortsatte vår promenad runt och hamnade till slut på Andra Långgatan, tror jag det var, vi gick in på Restaurang Bangkok. Maten var god, men inte stark som jag hoppades på. Kanske de försöker få maten att passa gästerna. När vi åt kom ett par in. Min väninnas vuxna son och hans flickvän. Det blev mycket prat. I Göteborg bor det över en halv miljon människor, men man kunde tro att det var ett litet samhälle jag bor i.

Kvällen slutade med att jag följde väninnan till bussen och förklarade hur hon skulle åka till sitt hotell. Innan bussen kom gick tiden. Jag blev lite stressad och tänkte på min buss. När vi kramade om varandra och hon gick på sin buss, då började jag springa till min hållplats som ligger en bra bit ifrån. Jag såg inte min buss, men kände mig stressad. I väntan på hennes buss hade minuterna tickat på. Tror att det är på lördagskvällar 20 minuter mellan bussarna. När jag inte var så långt ifrån vänder jag mig om. Shit, shit, shit, där kommer bussen. Jag springer ännu fortare. Fattar du? Jag blev fruktansvärt trött och svettig. Avskyr att andas som ett blåsbälg i en buss och känna hur svetten droppar, men med kom jag och det var huvudsaken.

Härlig lördag!

Ha det gott!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards