Alla inlägg den 11 maj 2018

Av Lill Lindbäck - 11 maj 2018 10:09

Det är skönt när allt är som vanligt, förutom när grannarna tar ned träd. Ska jobba natten under helgen. I morse satte de igång. Hoppas att jag får en möjlighet att sova sedan. Orkar inte vara upp i över 24 timmar. Ja, det har hänt i omgångar. Då när jag inte har kunnat sova, varken på morgonen eller eftermiddagen innan nattjobbet. 26 timmar och mer har jag varit uppe, eller vaken. Men, så trött man blir i dagarna efter. Oj, nu brakade till. Stora stockar klyvs och dessa smäller ner i jorden. Det blir förstås ljusare i trädgården. Igår ägnade jag mig åt trädgården.

Nu ska jag läsa lite Jorden runt i bilagan till GT- tidningen. Det är kul! Sedan ska jag läsa/rätta min kommande blivande bokmanus "Tårarnas doft" är fortfarande arbetsnamnet.

Jag har funderat till och från. Ska jag skicka in mitt manus till ett bokförlag? Är egenutgivare, men behöver få en skjuts fram. Fast det är skönt att vara egenutgivare. Visserligen kan jag få snyggare omslag till boken.Texten kan ändras så att en lektör blir nöjd. Har läst vissa böcker där det har funnits lektörer. Fortfarande hittas fel, även från gängse bokförlag.

Jag har bokförlaget www.vulkanmedia.se, dessa har jag haft sedan min start. Då är man fri. Måste bara lära mig mer om marknadsföring. Jag har en idé, som tar lite tid att göra. Nej, kanske inte tid, men vissa saker måste kollas upp - först. Sedan måste jag ut på marknader och bagageloppis, givetvis.

Tankarna är många. Det märker du.

För övrigt, när jag vaknat ska jag ut i trädgården, sedan träna lite. Äta middag, handla innan jobbet. Så ser min dag ut. Klämdagar? Helgdagar? Vad är det? Jag arbetar på ett rullande schema natten med 82%. Har tur, för nu på schemat är jag ledig nästa vecka. Går av på måndag morgon.

Ha en toppendag!

Lill Lindbäck, undersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller/medialt

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards