Alla inlägg den 27 april 2018

Av Lill Lindbäck - 27 april 2018 13:37

Jag åkte hem från jobbet igår morse, det är tvåfiligt 60 km/tim och jag blinkar till vänster i tid, kör in i rondellen. Lastbilen på motsatta sidan stannar, men ... Erfarenheten säger mig att en bil kan dyka upp bakom lastbilen, fast det är jag som har förtur i rondell.

Jodå, en svart bil med en kvinna som kör i full fart genom rondellen. Jag fick tväbromsa och tutade. Jädrans i min själ så förbannad jag blev. Kunde ha blivit en ordentlig krock med den farten hon hade. Undra hur hon tänkte? Eller, hon tänkte inte alls, för lastbilen stod still. Då borde hon ha begripit att en bil är på väg i rondellen. Alla ska stanna då. Om jag eller hon hade krockat med varandra, då hade hon åkt dit för vårdslöshet i trafiken.

Likadant var det de andra kvällarna när jag var på väg till jobbet. Flera gånger fick jag veja eller bromsa. Tänk om folk som kör sina bilar kunde dämpa farten där det börjar bli lite trångt. Nejdå, bara jag kommer emellan.

Ja, det finns mer att gnälla om när folk kör bil. Naturligtvis kan jag också göra fel, men nu är det mycket.

I fyra timmar sov jag. Gick upp och gjorde mig i ordning. Minsysterdotter att gett min syster pengar att äta för och bjud om hon ville. Jag och en väninna till oss, vi gick till Gothia Tower och restaurang Heaven med utsikt över både Liseberg och Scandinavium. Oj, vad vi åt. Vilken lyxmat! Så gott! Vi njöt av varje tugga. Några öl tog vi till de olika sorterna.

Ha nu en fantastisk fredag!

Lill Lindbäck, underskötersköterska och deltidsförfattare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards