Alla inlägg den 23 april 2018

Av Lill Lindbäck - 23 april 2018 11:46

Författare på Facebook är nu uppe i över 6700 medlemmar.

Ibland, enstaka gång, läser man om dem som får böcker utgivna. Det är en tuff bransch för de flesta. För mig och givetvis för övriga författare att kunna marknadsföra sig.

Alla som startar nytt vet hur svårt det är att komma in i branschen. Vissa får en flygande start. Jag är glad för dessa person. Om jag är avundsjuk. Både ja och nej. Glädjen är stor när någon lyckas. Avundsjukan är att man själv skulle vilja lyckas. Men, man vet aldrig om något i livet. Varför lyckas en del, när en andra misslyckas. Är hon/han bättre än du? Kan framhäva sig bättre? Många författare som har varit journalister tidigare, och som har börjat skriva lyckas ofta. De är vana vid det skrivna ordet. Framför allt, de har mycket kontakter.

Något som är viktigt för dig som håller på med en hobby, eller ska starta upp ett företag, det är våldigt viktigt med kontakter, att hela tiden odla dem. Jag orkar inte. Det krävs mycket tid och energi att alltid ligga på topp. Så, jag får med andra ord skylla mig själv lite.

Efter sol kommer regn. I Göteborg regnar det idag. Igår grejade jag i trädgården. Strax innan jag skulle gå in satta jag mig i en skön stol och lutade mig bakåt. Lyssnade på fågelsång. Det var tyst överallt, förutom fåglarna. Jag njöt av solen, fåglarna och stillheten. En rogivande känsla som alla behöver.

Ha det bra!

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards