Alla inlägg den 20 april 2018

Av Lill Lindbäck - 20 april 2018 12:48

Jag har sparat tidningen GT:s söndagsbilaga, där finns korsord, sifferkorsord och sudoko. Dessa håller jag på med speciellt när jag kommer hem från jobbet på morgon. Jag har inte alltid möjlighet att lösa dessa, det var därför jag sparade bilagorna. Det finns ett svårare korsord, inget för mig. Det står helt still i huvudet. Däremot kan jag luska ut sifferkorsorden ganska bra, lyckas lösa dem till 99%. Sudoko är en avkoppling. Jag somnar som en sten.

Så är det den där Jorden runt. Verkligen roligt. Ett antal frågor som ska svaras på. Ibland kan jag nästan alla, vissa gånger får jag vissa bokstäver och lyckas lösa nästa. Ibland kan jag inget alls. När jag inte kommer ihåg, men jag vet någonstans ... när jag då kommer på, eller söker på google. Fusk? Ja, men jag lär mig för det är då jag säger; aha, så var det. Kvinnor från England jobbade för röstrött, de kallades för suffragetter. Eller ett gammalt adelsnamn - Stureätten. Nordiska mytologin Odens fru hette Frigg osv. Då minns jag, och kanske kommer ihåg bättre. Inget jätteviktigt, men lite allmänbildning som man fort glömmer när man inte håller på. Detta kallar jag för avkoppling samt att hjärnan får jobba lite.

Snart ska jag dammsuga, hänga tvätt och sätta mig en stund på trappan i det fina vädret. Jag ska bara vara ...

Ha en härlig dag.

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards