Alla inlägg den 18 mars 2018

Av Lill Lindbäck - 18 mars 2018 10:15

Först ska jag på en långpromenad i detta underbara väder. Tänk vad en blå himmel och sol betyder mycket. Jag känner mig piggare, fast jag är trött. Min man har troligtvis haft influensa. Jag hostar bara lite.

Nästa steg i mitt program blir längdskidåkning kl 11:30 på TV1 och sedan kl 12 på 4:an skidskytte. Sedan ska jag skriva i mitt manus som fortfarande inte är klar. Jag ändrar på småsaker och läser igenom. Om ett par veckor är jag ledig en vecka, då hinner jag med mer.

Jag är ambivalent, ska kanske inte använda det ordet för det innebär inte att jag velar fram och tillbaka, utan det innebär att man verkligen inte kan bestämma vad man ska göra. Jag blev osäker på ordet, hittade det inte i svenska akademins ordlista. Nu blev jag fundersam. Hittade inte ordet, men på ordbehandlingsprogrammet Word fick jag fram synonymer på ordet: Kluven, tveksam, osäker och vacklande mm.

Varför jag sökte ordet är för att jag vet inte om manuset ska skickas in eller om jag ska fortsätta med att vara egenutgivare. Skickar jag in får jag vänta i flera månader. Bra; ja, då hinner jag börja på nästa del, dåligt; trädgården börjar växa och jag måste gå ut - timmarna går därute.

Ha nu en fantastisk dag!

Sitt inte framför datorn och låt tiden gå. Därute i det blå finns mycket att se, bara du vill se.

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards