Alla inlägg den 27 februari 2018

Av Lill Lindbäck - 27 februari 2018 15:47

Nej, ingen snökanon här, men bara runt fem mil härifrån har de fått mängder av snö. Jag åkte hem från mitt nattjobb och la mig, men vaknade då och då, det ven runt knutarna. Det är som meteorlogen sa, runt Göteborg på grund av blåsten blir det en känsla av -27 grader. Brr. Det är omänskligt.

Ja, så blåste det ner en stor byggnadsställning inne i stan. Ingen människa skadad, tack och lov. Ställningsbyggarna hade tagit en kaffepaus från kylan och det gjorde de rätt i, men vilken tur. Tänk om gubbarna hade jobbat där. Fast å andra sidan är det underligt hur man i så fall får lov att jobba i en sådan blåst.

Sedan ska jag träna, men endast inomhus, hemma. Det gör faktiskt nytta med hantlar och andra slags träningar. Se bara på min man, han har förslitningsskador i sitt knä och haltade fram här hemma. Med ett schema och ett antal rörelser går han dessutom på sjukgymnastik, där jobbar han med olika gymredskap och han har blivit mycket bättre.

Har du ont eller andra problem finns hjälp att få, kanske inte hjälper alltid, men man kan i alla fall prova. Jag går hos en triggermassör, sedan gör jag egna program för att träna. Hm, måste ärligt erkänna att jag ibland är slarvig. Nu när det är vinter hänger jag framför en välkänd apparat - teven. Mycket av min tid är jag i trädgården.

Mitt nästa inlägg blir om min bok, kortroman, "Hämndens Änglar".

Ha det gott och ta det lugnt i vädret.

Lill Lindbäck, undersköterska och författare i genren thriller och thriller medialt

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards