Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2018 11:03

Skidskytte, då sitter jag och tittar - givetvis.

Igår snöade det ordentligt här i Göteborg. Tre gånger var jag ute och skottade på grund av att det blev varmare. Snön blir tyngre och det var den. Tror att det snöade hela dagen, men det tinade lite under kvällen. Idag, ja idag är det halt och typiskt göteborgsväder,. Det som kom som snö, tinade upp lite och frös på under natten. Då blir även bilspåren isiga, särskilt hemma hos mig. Vi bor vid en backe. Det har hänt att bilen bara har glidit ner.

Nu ska jag sätta mig med mitt manus och rätta vid teven. Är ju rädd att missa mitt viktiga program. Har inte blivit så mycket rättande. Det här bokmanuset skulle ha varit klart redan förra året, men livet kommer emellan och då får jag inte mycket gjort. Inte på vår eller sommar heller, trädgården tar mycket tid ifrån skrivandet.

Men, snart är det vår, även om det fortfarande är vinter. För två veckor sedan hörde jag fåglarna för första gången på länge sjunga lyriskt, för mig är det lika med vår. Fåglarna får känningar av detta innan oss människor. Fast det beror förstås på ljuset.

Jag har gått igenom pärmar och slängt mycket gammalt, även sådant som ligger på hyllor. Det känns väldigt skönt. att rensa ut, men det finns mycket mer att göra, men jag tar det lugnt och lite i taget.

Grannen ringde och jag var över hos henne en stund. Innan dess har jag sökt på nätet om tvättmaskiner mm. Inget blev gjort, men ändå en del.

Ha en bra dag!

Lill Lindäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt.

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards