Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Lill Lindbäck - 19 februari 2018 08:24

Unga flickor provar sig fram med smink, snygga frisyrer, gym och att äta absolut rätt. Och vissa äter absolut fel. Jag var inte en sådan person i min ungdom. Inte i nutid heller, fast idag har jag svårt med smink. Mina ögon och min hud vill inte alltid det jag skulle önska mig. Ju äldre, desto tröttare ser jag ut. När jag var yngre kunde jag äta vad jag ville för jag var alltid igång, hellre gick jag dit jag skulle än att väntade på en spårvagn. Dessutom hade jag en bra förbränning i kroppen.

För att återgå till unga flickor. Ni är vackra som ni är. Jag har sett yngre kvinnor använda sig av botox på både läppar och i ansiktet för sina rynkor. Små nålfina rynkor?! Tyvärr har en del för mycket i sina läppar och det blir bara groteskt, inte alls snyggt med andra ord. Brösten ska fixas och se snygga ut, självklart ska dessa visas upp .Rynkor för mig är livets karta.

Visst, människor får göra vad de vill med sina kroppar. Vi har bara ett liv. Vad innebär då detta för mig. Jo, du som vet med dig att det äts alldeles för mycket chips och läskedrycker som coca-cola. Du som ser och känner hur fläsket börjar välla över byxorna, du som får köpa större kläder hela tiden. Nu beskriver jag inte en person som har fått en sjukdom, utan alla dessa personer som äter och rör sig alldeles för lite. Jag beskriver heller inte att du ska banta ner dig. Nej! Bara äta rätt mat och helst fyra gånger per dag. Kroppen behöver sin viktiga föda. Läste om en 15-åring i Irland för ett antal år sedan, hon dog - av svält. Ingen kunde förstå detta för hon åt hamburgare och drack coca-cola varje dag. Du läser rätt. Detta är ingen bra dryck eller mat för kroppen.

Drick inte läskedrycker i tid och otid, sitt inte och stoppa i dig skräpmat. Rör på dig i snabbt tempo, rör dig hela tiden, men du behöver inte träna som en stolle. Visst är det bra att ha lite fläsk på kroppen än att vara för mager. Överflödigt fett lägger sig i kroppen. Du misshandlar alltså din egen kropp. Dra ner på sockret. Ät rätt, unna dig det goda, som du anser, en gång per vecka. Efterrätt kan ibland vara gott, men inte varje dag.

Du är du. Du är fantastisk som du är. Det är ditt liv och njut av det som det är. Du är vacker som du är. Du måste inte följa andras vägar, följ din egen, eller hitta din egen väg. Det finns ett liv utanför sminket och botoxets värld. Älska dig själv. Hitta dig själv. Glöm inte, du är du!

Glöm inte, du ska må bra.

Ha en bra dag!

Lill Lindbäck, undersköterska och författare inom genren thriller och thriller medialt

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards