Direktlänk till inlägg 19 januari 2018

Filmen, är en bok - thriller

Av Lill Lindbäck - 19 januari 2018 12:57

Boken Filmen handlar om en kvinna, Sara. Efter skilsmässan har hon och hennes man delad vårdnad om barnen. Boken börjar med en tjejfest. Som vanligt blir Sara alldeles för berusad och är nära att sätta sig utanför fåtöljen och fnissar därför en hel del, hon märker inte blickarna hon får av de andra kvinnorna, en av dem är hennes bästa väninna. Senare under festen vill hon prata med Sara, men Sara vet varför och vill inte höra något tjat om för mycket vindrickande. Grannfrun som också var på festen som senare talade om för Sara att hon och hennes familj ska på en restresa. Självklart vattnar Sara blommorna hemme hos dem.

Hon vet att grannarna har fullt av filmer. Hittar en som verkar ganska intressant. Tar med sig denna hem. Häller upp mer vin och sedan lite till innan tevetittandet börjar.

När filmen börjar rulla är den som alla andra, strax efter ett par minuter är handlingen inte den hon tror. En i handlingen känner hon igen. Chockad sätter hon sig upp. Ringer senare väninnan som inte svarar.

Vad är det för grannar hon har? Dessa grannar har både hon och hennes exman umgåtts med.

Ju mer hon börjar forska i omständigheterna till filmen, blir det till förödande konsekvenser. Få tror henne på grund av hennes alkoholmissbruk.

Hjälp kommer från oväntat håll.

Vi får följa Saras liv, både privat och på jobbet, som vänskap. Mycket sätts på prov. När person efter person anser att hon dricker för mycket skyller hon på sina föräldrar och är först inte villig till att inse att det är hon som har problemet, ändå vill hon hitta orsaken till grannarnas film.

Läs vidare på www.lill-lindback.se

Lill Lindbäck

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lill Lindbäck - 2 mars 2022 13:38

Vad är jag mest rädd för, jo det är maktgalna människor. Dessa som har vassa armbågar, som psykopater och narcissister. Folk som inte skyr några medel alls, tar ingen hänsyn förutom pengarna och dessa styr egentligen mest. Så mina punkter är: psy...

Av Lill Lindbäck - 20 februari 2022 09:43

Tycker inte du att det stormar ute oftare och ibland med hårdare byar. Jag måste erkänna att jag tycker att det är spännande, men när jag läser om hur vissa stormar gör översvämningar och träd blåses ned både över bilar och hus, då är det ledsamt.  ...

Av Lill Lindbäck - 17 februari 2022 12:15


Nu var det längesedan jag bloggade och jag förstår varför. Jag heter Lill Lindbäck, under detta året kommer jag att byta namn till det jag föddes till och då blir namnet LILL KARLSSON. Det känns bra. Jag har skiljt mig, inget jag önskade. Till sommar...

Av Lill Lindbäck - 29 december 2020 10:16

Självklart känns julen extra när det är snö ute och även när det snöar. För min del är jag inte förtjust i snö, speciellt inte när jag ska köra bil. Numer tar jag hellre buss eller spårvagn. Jag är absolut ingen expert när det snöar, men jag blir n...

Av Lill Lindbäck - 13 december 2020 11:24

Nu gör Bris mycket reklam överallt. Så sorgligt. Det ska inte behöva var på det viset. Alla högtider, tydligen mest under juletider är det som värst. Stackars barn. Stackars alla som bor hemma i en miljö som inte är trygg, eller ens bra. Vad tänker...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards