Alla inlägg den 9 januari 2018

Av Lill Lindbäck - 9 januari 2018 08:28

Den här veckan är jag ledig från jobbet, min lediga vecka. Den här gången ska jag faktiskt vila och ta det lugnt. Bara göra en sak i hemmet som jag borde göra, men inget tvång.

Mycket av den här veckan kommer jag att skriva på min nästa thriller. Jag önskar mer fart för jag har mycket som vill ut, men år 2017 har allt skrivandet gått i slow motion. Har hänt mycket, som det kan göra i livet, det har gjort att tröttheten har följt mig. Som sagt, den här veckan känner jag mig ledig och har inga måsten.

Brinnande Fält, ingår i serien Den långa maran. Bokserien har än så länge blivit 4:a böcker, alla böcker handlar om ett sällskap med kvinnor, tjejgäng, men något äldre. Varje bok handlar om en kriminell liga som en av kvinnorna råkar på. Den handlar också om varje person i detta sällskap, tjejgäng. Brinnande Fält, handlar om Karin och hennes liv.

Karin är journalist. Under festen med alla tjejer hemma hos Anna, i boken Upptäckten, berättar hon att de måste undersöka ett hus. Något underligt hade hittats under ett sökande, av Anna och Bea. Kvinnorna gör sig i ordning för att gå till adressen Anna hade sökt efter. Karins journalistiska nyfikenhet gör att hon darrar av spänning.

Här börjar en händelse av reaktioner från Karins syskon, med dagarna som går får Karin reda på att hon är skuggad. Ju mer Karin gräver, desto mer snirkliga trådar gör att hon nyfiket följer upp spåren.

En av spåren leder till Thailand och Bangkok, trådarna går ut till landsbygden. Dit hon och hennes thailändske journalist åker. Läs vidare på www.lill-lindback.se Lill Lindbäck

Här nedan är fotot från landsbygden i Thailand.

Omslagsfotot är från boken Brinnande Fält. Bokförlaget Vulkan hjälpte till med elden och gjorde omslaget bättre.

 

Här nedan är baksidan och jag tycker verkligen om den här bilden.

Den spirar av liv.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards